Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
Jag har en 745 91 års modell och har konstaterat att det är fel på tankarmaturen och behöver byta det.Men trots att jag har lyft och letat under sitsen i baksätet och även letat i bagageutrymmet så hittar jag inte denna lucka som döljer armaturen under.Kan nån vänlig berätta exact var denna lucka finns? Vill helst inte krypa under bilen och leta och hoppas få svaret den enkla vägen här istället.Kan tilläggas att jag har 2 extra barn säten i bagaget när jag köpte bilen men det ska väl inte spla roll?Tack.
Användarvisningsbild
av emwtur
normalt - fäller man fram ryggstödet i baksätet - bakom ryggstödet, under "flärparna" som skall täcka hålet bakom ryggstödet, när det är nedfällt, sitter tre stycken m8 muttrar - släpp dom och dra "flärparna" och skivan dom sitter i framåt så den lossar - under denna lucka sitter en liten plåtlucka ca 15 x 15 cm. ca 20 cm framför hjulaxeln.

Det kan tänkas att du får ta bort sitsen bak - vet inte hur extrasätet hamnar i längsled men luckan sitter ca 20 cm framför hjulcentrum bak !

/emwtur
Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/regeri[…]

Äntligen fått tillbaka min bil, inte f&[…]

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]