Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Vilka verktyg behöver man för att utläsa felkderna ut bilens system?
Var något klick ifrån att beställa Felkodsläsare OBDII / EOBII från http://www.24.se, men fungerar då Felkodsläsare Can OBDII / EOBII(något dyrare), för att läsa och släcka felkoder?
Verkar oehörd smidigt.

Har gjort tidigare förfrågningar i denna tråd http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=34469
Senast redigerad av 1 Larzan, redigerad totalt 0 gånger.
av Larzan
PerraM-> Tack det vore väldigt snällt.

(Tack till moderator som öppnade tråden igen, var nog själv lite otydlig att det gällde ett ANNAT diagnossytem än års 97-98, sorry)
av Larzan
Vilken ironi.
Här vill man vara förutseende och köpa en felkodsläsare, innan någon kod kommer upp.
Vad händer på vägen hem då från jobbet, jo ETS lampan tändes.
Så nu behövs det verkligen en felkodsläsare som passar.

Tips någon?
av Larzan
Larzan skrev:En apparat som läser:"Supported Protocols: PWM, VPW, KWP2000, ISO9141, KWP2000, CAN-BUS"

Funkar den på en 99-00?
Bild
Beställer denna och får väl se om det är bortkastade pengar.
av DrEvilBoy
JAg hoppas vi får en recension om hur bra den är :lol:
Ska snart beställa en, men även jag är osäker då jag har en V70 -99:a
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag har själv den läsaren i bilen som ett komplement till det pc-program jag använder när jag behöver.
Jag har inte haft några bekymmer med att läsa ut felkoder på min bil, men om den även tar acc och broms låter jag vara osagt då jag inte haft några bekymmer med det tidigare(men tror inte den klarar av det). Det går bra att radera de felkoder man får fram, men det går inte att släcka servicelampan med denna läsare. Men alla bilar behöver ju inte något hjälpmedel för att släcka den :wink:
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]