Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Teemu
Kanske kan detta vara ett alternativ till Volvos dyra jukebox?

Gå in på http://www.brl.se och klicka er sedan vidare enligt följande: Multimedia/Navigation / Hårddisk jukebox - TViX 120GB digital jukebox med 12-volts paket

Den verkar ju vara smidig. Bara aningen större än 6-7st CD-fodral brevid varan. + att man kan flytta den emellan bil, husvagn, sommarstuga, båt mm om man känner för det.
av S.t.r.a.n.D
Skulle jag köpa det skulle jag nog lätt välja den. Perfekt att kunna flytta runt. Och sen var väl volvos mkt dyrare??
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
har något liknande den i lastbilen så jävla smidig 8) 8)
Användarvisningsbild
av ER
Jag får gå mot strömmen då.
Jag skulle nog föredra volvos egna för 6800kr+, även om den är dyrare och "bara" kan rymma upp till 80GB (20GB standard) med extrastort minneskort.
Dels för att det är just en originaldel anpassad för bilen och dels för att majoriteten av andra väljer billigare lösningar som syns när man skärskådar bilen och då slipper man att xxxxx st andra har samma sak. Jukeboxen ser ut som den alltid har suttit där och är perfekt anpassad vilket inte alltid billigare lösningar gör.
av Möller
ER skrev:Jag får gå mot strömmen då.
Jag skulle nog föredra volvos egna för 6800kr+, även om den är dyrare och "bara" kan rymma upp till 80GB (20GB standard) med extrastort minneskort.
Dels för att det är just en originaldel anpassad för bilen och dels för att majoriteten av andra väljer billigare lösningar som syns när man skärskådar bilen och då slipper man att xxxxx st andra har samma sak. Jukeboxen ser ut som den alltid har suttit där och är perfekt anpassad vilket inte alltid billigare lösningar gör.
Då får man väl anpassa det själv då ;)
Själv är jag sugen på Kenwoods music keg....en portabel hdd på en massa gig. Kenwoodfrälst....jag?? Näääää :lol:

Mvh
Möller
Användarvisningsbild
av ER
Möller skrev:
ER skrev:Jag får gå mot strömmen då.
Då får man väl anpassa det själv då ;)
Själv är jag sugen på Kenwoods music keg....en portabel hdd på en massa gig. Kenwoodfrälst....jag?? Näääää :lol:

MvhMöller
Vilken är i stort är men ändå inte är en Phatbox från Phatnoise som är Volvos Digital Jukebox.
"The Kenwood Music Keg is very similar to the PhatBox, but it's not quite the same. The Kenwood Music Keg is a slightly newer revision of the hardware, it has different firmware, etc.; most importantly, however, is the fact that it is specifically compatible with Kenwood head units. But by and large, it behaves exactly the same once you get it in the car. And if you want more storage, the Kenwood Music Keg uses the exact same DMS cartridges as the PhatBox "
Användarvisningsbild
av ateist75
Jag har en mstation jag är mycket nöjd med men tyvärr verkar det inte finnas någon möjlighet att få den att fungera med org. stereo i V70N. Annars är mstation överlägsen med tanke på den smidiga displayen man monterar på instrumentbrädan och att man sen kan gömma HDD i bagaget.
Användarvisningsbild
av CarMan
Var nånstans står det att den passar ihopp med volvos stereoepperater?
Användarvisningsbild
av ateist75
CarMan skrev:Var nånstans står det att den passar ihopp med volvos stereoepperater?
Ingenstans vad jag vet???

Jag menar att det är en bra MP3 spelare och att det är synd att en "lyxbil" som volvo V70N inte har en AUX ingång så jag kan använda den :D

Så spännande!! Räknar med att d bl[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Stort tack för ditt svar!

..kuddarna hjälpramen.. Du har väl […]

Tänk om de kunde gjort skärmen stör[…]