Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Jaha.. Suck och stön. Såhär kul är det just nu.

Till min 940 så finns det två st nycklar och larmdosor. Den ena dosan är totalkass och den andra börjar bli lite smått söndertryckt. Ringde till volvo igår och ville köpa en ny. Dom berättade att dom inte tillverkas längre och att alternativet är att antingen koppla ur larmet helt och hållet och bara köra med nyckel eller montera in ett NYTT larm.
Visst tänkte jag, larm är bra att ha. Prisförslag, ja från 4500 och uppåt.
Det är fantasisiffror i mina öron så jag tänkte spontant att man skulle kunna använda någon typ "universal" cargard fjärr till detta, men det går tydligen inte heller.
Så jaha.. vad gör man nu då? betala 4500, koppla ur larmet och bara använda nyckel eller stå med skägget i brevlådan på ica parkeringen och inte komma in i bilen..
Dosan är förövrigt en sån grå med röd list runt och en liten knapp med diod..

fan vad sur man blir ibland..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
Ringt till flera firmor som monterar och säljer cargard. Alla säger samma sak, det funkar inte med en universal cargard fjärr. Det måste vara just en sån som jag har.. En sån som inte tillverkas längre..

/Turbo+
av J.F.S
Turbo+ skrev:Ringt till flera firmor som monterar och säljer cargard. Alla säger samma sak, det funkar inte med en universal cargard fjärr. Det måste vara just en sån som jag har.. En sån som inte tillverkas längre..

/Turbo+
Det här kanske kan vara nåt?

http://www.blocket.se/vi/18416377.htm?ca=6_s

Dvs byta ut hela larmet till detta. Är osäker på om du kanske behöver ett annat kablage men det borde KG Knutsson kunna svara på (eller närmaste ÅF):
KG Knutsson AB
191 81 Sollentuna

08 - 92 30 00

E-mail: [email protected]

Har haft 950s i två bilar och det har funkat klockrent. Installationen fixar du lätt själv. Monteringsanvisning finns på webben: http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950s_old.pdf
Användarvisningsbild
av Ticken
Tack men det blir nog att koppla ur skiten och bara köra med nyckel. Surt men så är det. Det är det billigaste alternativet.. Om det inte funkar så att man kan få tag i en beg sån dosa, kan man programera om den då tro?

/Turbo+
av DDD
Flyttad till rätt forumsdel

Edit: Tips lägg en köpesannons på forumet. Du kan även kolla på tradera.
Användarvisningsbild
av Ticken
Edit: Tips lägg en köpesannons på forumet. Du kan även kolla på tradera.

Hej.

Har varit på volvo och pratat med dom. Ja, om jag får tag i en sån fjärr så är det så enkelt att jag kan programmera den själv genom några nyckelvridningar och tryckningar. MEN, som säljaren uttyckte det, Lycka till, för dom där är dammsugna i hela sverige.

Jag kommer snart att lägga ut en köpesannons både här och på blocket. Tack för tips!

/Turbo+
av 945S
Man kanske kan köpa någon generisk mottagare + fjärrkontroll och koppla in istället för originaldelen:

Här tänkte jag då länka till conrad.se:s avd för dylika produkter, men de är tydligen inte intresserade av att få dit några kunder. Deras horribla länkar funkar inte.
Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]