- sön 09 nov 2008, 23:30
När jag skulle få min nya XC90 ringde de och sa att den var försenad då det hade brunnit i lackverkstaden (Bilia Haga Norra förra året) och de höll på och släcka branden och skulle sen gå igenom alla bilar för att undersöka om de var rökskadade. Nervöst naturligtvis för jag insåg att det skulle kunna bli diskussioner om röklukt m.m. När jag väl fick komma och hämta bilen sniffade jag länge och väl och märkte ingen röklukt så det var inga problem. Hade jag känt röklukt var min tänkta strategi att ge dem tre försök att få bort röklukten för att sedan kräva nya bil. Nu gick det aldrig så långt som tur var.
Ditt fall är värre än mitt eftersom du de facto har fått din bil skadad. Men en bil som vid leverans: inte finns några synliga skador på (efter rep), man har garantier på, man inte ens äger (det var ju en tjänstebil), och antagligen inte kommer ha så många år, är en fullgod bil. Det är bara inse att det inte är något fel på bilen, hur illa det känns just då.
Ditt fall är värre än mitt eftersom du de facto har fått din bil skadad. Men en bil som vid leverans: inte finns några synliga skador på (efter rep), man har garantier på, man inte ens äger (det var ju en tjänstebil), och antagligen inte kommer ha så många år, är en fullgod bil. Det är bara inse att det inte är något fel på bilen, hur illa det känns just då.