Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Har någon här på forumet behövt byta tändningslåset?
Jag behöver ett nytt efter 5600 mil. Snacka om att man blir less på bilen..

/Henrik (V70N 2.4 170 2002)
av Knasen
VArför måste du byta tändningslåset?? , eller menar du antennringen?
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag kan inte minnas att jag bytt tänlås på en enda V70N
Användarvisningsbild
av henka35
Måste byta pga. nyckel inte går att vrida till startläget.
Jag provade typ 10 ggr. Sedan tänkte jag att va fan jag behöver ändå en bärgare om inte bilen startar, så jag tog i allt vad det gick. Sedan släppte den men den går mycket trögt. Var till Volvo och de tipsade om ett låsspray hos en låsfirma. Åkte dit och smorde upp låset. Nu fungerar den helt felfritt igen, men enligt Volvo så borde jag byta låset innan den lägger av helt.
Vad tror ni? blir jag blåst av min volvoverkstad eller ska man byta bort låset innan man blir stående.

/Henrik
av Knasen
Att byta låset är nog det bästa, så du inte blir ståendes med bilen någonstans, ett byte borde gå snabbt, kolla med verkstaden vilket ingrepp det blir i bilen. Om man kan koda om den nya låset till den gamla nyckeln vet jag inte, men det borde gå, dörrlåsena är inga problem att göra så med. Det ända som krävs är att man har nya brickor. I sämsta fall så måste alla låsena bytas i bilen. om du inte vill ha olika nycklar till tändningslåset och dörren dvs. Din gamla fjärrsändare skall gå flytta över till den nya nyckeln(obs kan variera olika modeller)

.
av Frigge
Inga problem att beställa t-lås med gamla låskoden,fjärrkontrollerna har INGENTING med ett t-lås byte att göra. Man söker nyckelkod för att kunna använda den gamla nyckeln. Jag rekomenderar också ett byte INNAN du blir stående med bilen,nu kan du ju planera bytet.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Volvo tog hem ett nytt lås till bilen (skulle ta några veckor). Den beställs efter reg.nr så man kan använda de gamla nycklarna.
Men det suger ju fett, att behöva byta ett t-lås på en 2002:a med 5500 mil.... :evil:
Nåja, så är livet.

/Henrik
Användarvisningsbild
av Mysko
henka35 skrev:Hej

Volvo tog hem ett nytt lås till bilen (skulle ta några veckor). Den beställs efter reg.nr så man kan använda de gamla nycklarna.
Men det suger ju fett, att behöva byta ett t-lås på en 2002:a med 5500 mil.... :evil:
Nåja, så är livet.

/Henrik
Extrem otur troligen.
Användarvisningsbild
av henka35
"Volvo orginaldelar - En del av upplevelsen" :roll:
av Teemu
henka35 skrev:"Volvo orginaldelar - En del av upplevelsen" :roll:
hehehe
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60