Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Precis som tråden lyder ;)
Min högra motor till lystorkare har slutat att fungera!
Jag vägrar köpa en ny motor och byta ut den, vill slippa denna problem i framtiden!
Jag har fått för mig att spackla dit 05:ans spolare bara går det?
Vill gärna veta om det någon som har gjort det och GÅR DET eller har jag livlig fantasi ;)

tack för alla vettiga svar ;)
Ampy skrev: Jag har fått för mig att spackla dit 05:ans spolare bara går det?
Vad exakt menar du med det??

Ta bort torkarna och spackla igen hålet?? Eller montera 05ans högtrycksspolare?? 05an har inga torkararmar/blad utan bara högtrycksspolning och de munstyckena sitter inte i samma hål som torkarna på -04. Visst gå det ju att modda men blir ju lite jobb med det.
Sorry grabbs ) Jag har Xenon.
Jag tänkte plugga igen dem gammla hålen och göra nya hål för munstycket med sponing bara ;)
precis det men det verkar vara mass modd.. och Bilia vill ha 1800kr för ny motor det är ju sjukt menar det borde gå på elektronik fel ;)
Lyffter upp det lite med att fråga!
Är det någon som har försökt att laga denna motor någon som är duktig på El??
Det lär itne vara så svårt kanske bara ett glapp eller nått ;)
Min vänstra har pajat, nu när jag ska montera dit ex ljusen så ska jag lyfta ner fronten och plugga hålen.
tänkte ta och montera ett par vanliga spolar munstycken på pluggarna och koppla dom till de gamla spolar slangarna borde inte vara så mkt jobb.
Falcon; om du gör klart jobbet så ta lite bilder o lägg upp här på forumet.
Undrar bara om det är godkänt med enbart lågtrycksspolning när man inte har några torkare.
Det är väl alltid högtrycksspolning annars när det är enbart spolning?
Bara en tanke...
Ibland har ju bilprovningen lite tokiga regler...
borstarmicke skrev:Falcon; om du gör klart jobbet så ta lite bilder o lägg upp här på forumet.
Undrar bara om det är godkänt med enbart lågtrycksspolning när man inte har några torkare.
Det är väl alltid högtrycksspolning annars när det är enbart spolning?
Bara en tanke...
Ibland har ju bilprovningen lite tokiga regler...
Rätta mig om jag har FEL men bilprovningen kräver inga högtrycks/lågtyckstorkare till lysen för att få bilen godgänd. Idag behövs inga torkare till lysen!
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]

Trasig taklucka

Biltema har 3mm plexiglas. Skär ut lämpl[…]