NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Kluster: 0.35 var det jag fick höra för landsväg av volvofolket på Örebro motorshow, något som verkar ha varit något felaktigt.
Men vad har du fått ifrån att v50 ska dra 0.45 landsväg ifrån? Det stämmer inte alls utifrån ens den uppdaterade informationen som jag nu har.

Enligt annonsen från Volvo som jag har ligger framför mig i dagens utgåva av Arboga tidning(Bergslagsbladet 7/11-08) så drar s40/v50 0.45 BLANDAD körning och 0.37 LANDSVÄGSKÖRNING.
0.37 tycker jag ligger betydligt närmare 0.35 än 0.45 och jag tycker fortfarande att det känns helt osannolikt för en Volvo.

Bild

mvh
Anders
av Kluster
Brainded, jag tittar i senaste Volvo Life-tidningen (fick idag) och där står det dessa siffror och jag antar att det är i så fall blandad körning, för det står inte något mer om siffrorna runt 0,35-0,37. Om den drar så lite under landsvägskörning så är det ju väldigt, väldigt bra för en så pass stor bil som V50'n, fast ja, jag håller med dig - helt osannolikt att en Volvo kommer kunna förbruka så lite.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bränsleförbrukning (stad) 5,7 l/100km

Bränsleförbrukning (landsväg) 3,8 l/100km

Bränsleförbrukning (blandad) 4,5 l/100km

Det gäller V50.

/Kalle
AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]