Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:
ontheroad skrev:Båda listerna med bakljus söndersmulade, både bakre stolparna har blivit intryckta något. bilen
CarMan skrev:dom där småsakerna är ju enkla att byta,
Hållå CarMan, det är ju bara D-stolparna i karossen som har knäckts, busenket att byta karossdelar...... kostar nog bra 40.000 minst..... och hur blir det med rostskyddet sen när man bytt karossdelar, galv brukar spricka, men det är ju bara att galva om karossen....
Jag har personligen inte sett bilen....

men lite intryckt plåt är ju inte svårt eller kompliserat att laga...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:
VolvoB20 skrev:
ontheroad skrev:Båda listerna med bakljus söndersmulade, både bakre stolparna har blivit intryckta något. bilen
CarMan skrev:dom där småsakerna är ju enkla att byta,
Hållå CarMan, det är ju bara D-stolparna i karossen som har knäckts, busenket att byta karossdelar...... kostar nog bra 40.000 minst..... och hur blir det med rostskyddet sen när man bytt karossdelar, galv brukar spricka, men det är ju bara att galva om karossen....
Jag har personligen inte sett bilen....

men lite intryckt plåt är ju inte svårt eller kompliserat att laga...
Kompliserat eller ej beror ju på om man vill ha den i samma skick som ny, det var väl det saken gällde.

Om du riktar ut kaossen kommer aldrig rostskyddet att bli vad det var. Men det är ju en tjänstebil så förste ägaren lär väl inte hinna märka detta.

Metalliclack brukar också vara svårt att få rätt nyans.
Användarvisningsbild
av CarMan
metalick lack är enklast att fixa!
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag skrev ett långt inlägg, vart tog det vägen?

orkar inte skriva det igen...

jag förstår inte varför folk är så sura.
han frågar om han har rätt att kräva ny bil, jag svara bara på frågan!

sen så käns det ju surt, det skule jag med tycka !

säg att bilen blivit skadad efter att han hämtat ut den, typ grannen pojk sparkar en fotboll på ena dören så det blir en repa. tror ni grannen köpeer en ny bil då?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:Jag skrev ett långt inlägg, vart tog det vägen?

orkar inte skriva det igen...

jag förstår inte varför folk är så sura.

sen så käns det ju surt, det skule jag med tycka !

säg att bilen blivit skadad efter att han hämtat ut den, typ grannen pojk sparkar en fotboll på ena dören så det blir en repa. tror ni grannen köpeer en ny bil då?
Skriv vad som gäller istället, det är kört för killen, han kommer inte att få en ny bil. Han kommer att få sin bil med försenad leverans, och den kommer att vara lite sämre än en ny bil vad gäller tex rostskydd.

It sucks but that life ,,,,, bara att bita ihop och gå vidare.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CarMan skrev:säg att bilen blivit skadad efter att han hämtat ut den, typ grannen pojk sparkar en fotboll på ena dören så det blir en repa. tror ni grannen köpeer en ny bil då?

Det är skillnad på en ny bil innan leverand....

Vad man vill och vad man får är inte alltid samma. Jag kan bara säga att jag inte hade accepterat en lagad, helt ny bil till samma pris som en helt ny, icke lagad bil. Fast jag hade inte accepterat det även med mer rabatt. Ny bil hade varit enda lösningen.
Användarvisningsbild
av CarMan
CarMan skrev:rent juridiskt trorjag du inte har rätt till kompensation. bara dom levererar vad du beställt (händer ju även att det komer bilar som reparerats på fabriken innan transport til återförsäljaren, men det vet ju då ingen nått om)

men det är väll vanligt att man får kompensation om nått händer, man vill ju ha en nöjd kund (har bilen säljbar utrustning så kan man ju beställa en ny til kunden, men det blir ju en merkostnad på företaget så dom måste köpa kundens bil o sen ligga ute med desa pengar m.m.

som sagt så tycker jag att jag redan svarat högre upp...
av ontheroad
XC90_Executive skrev:Vad är det för bil förresten?

En rätt standard V70 är ju lättare för ÅF att bli av med än en t.ex fullmatad V70 T6.
Det är någonstans mitt emellan ovan.
CarMan skrev: jag förstår inte varför folk är så sura.
Jag frågar i mitt första inlägg hur ni skulle resonera om det hände er. Inget annat.
Senast redigerad av 1 ontheroad, redigerad totalt 0 gånger.
av CoqRouge
Carman har en poäng. Du ska ha en bil i nyskick, dock kan du kräva kompensation för sen leverans då bilen med facit i hand inte överlämnades till dig enligt överenskommelse.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]