Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buick40
......
Senast redigerad av 1 Buick40, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
V70 II heter den ( skrivs med stora i = II )

Rubriken är EJ informativ! Jag ändrar., skärpning till nästa gång tack!

/Kalle
av Gelejocke
Buick40 skrev:Hej mycket fel på den nya v70 11 ,,vänster backspegel glas vibrerar, , innebackspegel lös, detta är nu lagar ,ska in med bilen den 14- 11-08, då ska det laga tancklocket som ramlar av när man uppnar det, svårt att få in 2-växel när det är kalt , att den slår i bakvagnen när man kör i gupp, men annars en toppen bil , 2.5t summum 300 mil
Är du säker på att det är bakvagnen som det slår i. Hade också ett ljud som jag trodde kom från bakvagnen som visade sig vara från bakluckan. Försvann helt när Volvo bytte lås. Tydligen vanligt. ;-//
av JK24T
Det är väl bara justeringar...

Jag har haft 2 oljeläckage, vevaxeltätning mot vxl-låda, läckage transmissionsenhet-motorblock.... på 1500 mil.
av Bowsnow
Gelejocke skrev:
Buick40 skrev:Hej mycket fel på den nya v70 11 ,,vänster backspegel glas vibrerar, , innebackspegel lös, detta är nu lagar ,ska in med bilen den 14- 11-08, då ska det laga tancklocket som ramlar av när man uppnar det, svårt att få in 2-växel när det är kalt , att den slår i bakvagnen när man kör i gupp, men annars en toppen bil , 2.5t summum 300 mil
Är du säker på att det är bakvagnen som det slår i. Hade också ett ljud som jag trodde kom från bakvagnen som visade sig vara från bakluckan. Försvann helt när Volvo bytte lås. Tydligen vanligt. ;-//
Blev du av med knorrandet oxå, när de byte lås menar jag?!
av Gelejocke
Bowsnow skrev:
Gelejocke skrev:
Blev du av med knorrandet oxå, när de byte lås menar jag?!
Jag tyckte först att det var fjädern i fjäderskålen eller något liknande som knaka och knorra. Alltihop försvann helt när Volvo bytte lås.
Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]