Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Visa mig någon mer bil som är summum, automat max 2000 mil för under 250 tusen förutom denna,
http://www.blocket.se/vi/18278753.htm?ca=14_s

Kolla bara hur smutsig den är innuti.
Plus inga vinterfälgar. Jag har 18 tums sommar me däck i nyskick. 17 tums fälgar med däck i nyskick. Tror folk betalar lite mer för o få med det. Jag skulle göra det. Man vill ju ha vinterdäck till bilen.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Lägg ut den till det priset du vill ha och om ingen svara så kan du ju utgå ifrån att det är för högt och får sänka eller behålla den. :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Hur ser förarsäte etc ut? Det man märker om man kollar på S80/V70 är hur slitna/spruckna sätena ser ut (på standardlädret), redan efter 2000 mil. Kanske mest företagsbilar där förarna inte bryr sig om bilen? Vad vet jag....

Är den i nyskick som du skriver så låter 259 000kr rätt rimligt. Har du kollat vad du får i inbyte? För jag förmodar att du ska byta den mot någon annan bil.
av Lövet
Att sälja en bil för 259' privat är ingen barnlek direkt. Bilar i den prisklassen köps nästan uteslutande från handlare eftersom det är få Svenssons som plockar ut dryga tvåhundra tusen ur madrassen.

Hur tänker du förresten när du ska begära 27 tusen mer än en likadan som säljs hos en märkeshandlare? Normalt sett ligger privatpriser snarare 10% lägre på grund av sämre garantier, ingen möjligheter till finansiering eller inbyte. Begagnade vinterdäck är det ingen som värderar till så mycket, inte heller gör rena mattor så stor skillnad på priset.

Självklart är du fri att lägga ut bilen för 259' men om du tittar på prisbilden hos handlarna är risken uppenbar att du blir stående med bilen - länge.
av Sevak
XC90_Executive skrev:Hur ser förarsäte etc ut? Det man märker om man kollar på S80/V70 är hur slitna/spruckna sätena ser ut (på standardlädret), redan efter 2000 mil. Kanske mest företagsbilar där förarna inte bryr sig om bilen? Vad vet jag....

Är den i nyskick som du skriver så låter 259 000kr rätt rimligt. Har du kollat vad du får i inbyte? För jag förmodar att du ska byta den mot någon annan bil.
Bilen är i nyskick. Volvo betalar nog ganska bra för den. Men ska köpa en begagnad bmw 335i coupe.
Användarvisningsbild
av Funk
Sevak skrev:
XC90_Executive skrev:Hur ser förarsäte etc ut? Det man märker om man kollar på S80/V70 är hur slitna/spruckna sätena ser ut (på standardlädret), redan efter 2000 mil. Kanske mest företagsbilar där förarna inte bryr sig om bilen? Vad vet jag....

Bilen är i nyskick. Volvo betalar nog ganska bra för den. Men ska köpa en begagnad bmw 335i coupe.
Åk och kolla eller ring för skoj skull.. säg att du behöver en kombi istället så får du se.... Jag gissar tyvärr runt 210´

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Kollat runt lite för skojs skull idag hos Volvobil i Gbg (tyvärr endast för VCC anställda) med en aning bättre priser än på öppna marknaden, men inte såå fantastiska... på grund av "krisen" så kampanjar alla handlare i alla fall häromkring stenhårt.

Idag kunde man idag hitta en S80 V8 AWD -07 med 6500 mil på mätaren för 239.000:- Summum, metallic, ventilerat läder, premium sound, drag och vinterhjul om jag minns rätt.

S80 2,5T manuell Kinetic -07 6000 mil , metallic, drag, vinterdäck pris strax under 170.000:-

Jag kollade inte vilka garantier som ingår tyvärr...

/Thomas
av Sevak
Funk skrev:
Sevak skrev:

Åk och kolla eller ring för skoj skull.. säg att du behöver en kombi istället så får du se.... Jag gissar tyvärr runt 210´

/Thomas
Jag har bara kollat hos en volvo handlare de betalar 230 tusen för bilen.
av Sevak
Funk skrev:Kollat runt lite för skojs skull idag hos Volvobil i Gbg (tyvärr endast för VCC anställda) med en aning bättre priser än på öppna marknaden, men inte såå fantastiska... på grund av "krisen" så kampanjar alla handlare i alla fall häromkring stenhårt.

Idag kunde man idag hitta en S80 V8 AWD -07 med 6500 mil på mätaren för 239.000:- Summum, metallic, ventilerat läder, premium sound, drag och vinterhjul om jag minns rätt.

S80 2,5T manuell Kinetic -07 6000 mil , metallic, drag, vinterdäck pris strax under 170.000:-

Jag kollade inte vilka garantier som ingår tyvärr...

/Thomas
Du kan ej jämnföra de bilarna med min. V8 kommer bli som t6 extremt svårsåld och 2.5T kmr ligga på samma prisnivå snart.
Och en kinetec som är manuell och gått 6000 mil kan du heller inte jämnföra. Köper man en bil för de pengarna vill man inte ha en manuell och en kinetic.
Min bil är en s80-07a summum 1600 mil. Det som jag lagt på bilen och den utrustning som den har tycker jag verkligen den är värd 250 000.
av Lövet
http://www.blocket.se/vi/17654012.htm?ca=11_s

Svårt att se varför man skulle betala mer pengar för en bil privat?

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]