NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen två nummer högre än mitt kundnummer har nu fått sin leverans framflyttad 3veckor. Jag tycker faktiskt detta är förjävligt med tanke på att jag beställde i slutet på augusti. Hade jag vetat att bilen skulle ta 4-5 månader att få så vettefan om jag idag hade beställt.
Jag ska ut nu o titta på nya xc60 på VIP visning och ska samtidigt fråga vad som händer.
Kan man kräva nån form av ytterliggare avslag på pris?
Känns som jag snart har beställt en gammal bil IGEN!
FiddeUBC skrev:Känns som jag snart har beställt en gammal bil IGEN!
Vet du att det där känner jag medlidande för! Jag tycker det är förkastligt att man ska behöva vänta på något nytt så pass länge att grejerna är gamla när de kommer ut!

Lite som i hifi-världen.. där byter man anläggning 1-2 gånger om året.. då är dom där 6 mån rätt lång tid!

Jag skulle vara så himla grinig om jag satt i din sits.. dock så är det ju en riktigt FET bil du beställt :D Grymt avis!

Den som väntar på något gott.. väntar alltid för länge!

/Christian
FiddeUBC skrev:Känns som jag snart har beställt en gammal bil IGEN!
Förresten, jag hörde att det skulle sitta en USB-port från fabrik på High Performance och Premium Sound. "Hösten MY08". Kan vara värt att undersöka, då USB/ipod-interfacet inte är så billigt direkt.
Någon USB-port har då inte jag, vad jag har hittat på min HP.
Eftersom den klarar av att läsa och decoda mp3 från CD så varför slänger dom bara inte in en USB på alla HP och Premium stereo???
Att betala 5000,- extra för att få en USB-port känns lite väääl overkill. Då kan man lika gärna köra med CD-RW.
_lucifer_ skrev:Någon USB-port har då inte jag, vad jag har hittat på min HP.
Eftersom den klarar av att läsa och decoda mp3 från CD så varför slänger dom bara inte in en USB på alla HP och Premium stereo???
Att betala 5000,- extra för att få en USB-port känns lite väääl overkill. Då kan man lika gärna köra med CD-RW.
Om du läser min post ovan så ser du att jag skriver att dom ska montera in det på fabriken på HP och PS. :wink: Det gällde hösten MY08, så det bör vara typ nu. Skulle även vara hastighetskameror etc. på RTI:n. Låter intressant.
Jag frågade vad som hände med bilen och nu är det sagt att den ska komma mellan 7dec - 13dec och då har jag tagit semester. Hoppas bara att de håller vad de lova nu så jag inte får bilen nästa år.
FiddeUBC skrev:Jag frågade vad som hände med bilen och nu är det sagt att den ska komma mellan 7dec - 13dec och då har jag tagit semester. Hoppas bara att de håller vad de lova nu så jag inte får bilen nästa år.
Otroligt att det skall behöva ta så lång tid. När jag beställde min V50 sade försäljaren att det skulle ta ca 8 veckor.
Bilen kom på tre veckor!! Hade visserligen inte beställt en R-design men ändå....
Hoppas det går snabbt :)
AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]