Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Har varit och hälsat på JB och dom är väldigt bra organiserade.
Verkar mycket kunniga, det mesta är avskruvat och ligger snyggt i hyllor.
Ser mer ut som en fin verstad och inte som en skrot...

Det lilla jag handlat där har fungerat bra och jag fick med alla extradelar o.s.v. Fick dessutom 1 månads garanti på grejorna. Dom utlovar 10-50% av nypriset på delarna.
Köpte slutsteget PA300 för 1100:- (nypris 2750:-) och rails för 1600:- (nypris 4175:-), grejorna är, vad jag kan bedömma, i nyskick.

MEN detta är bara min personliga erfarenhet, vem kan lova att det alltid fungerar...
av NCR
frilins skrev:Har varit och hälsat på JB och dom är väldigt bra organiserade.
Verkar mycket kunniga, det mesta är avskruvat och ligger snyggt i hyllor.
Ser mer ut som en fin verstad och inte som en skrot...

Det lilla jag handlat där har fungerat bra och jag fick med alla extradelar o.s.v. Fick dessutom 1 månads garanti på grejorna. Dom utlovar 10-50% av nypriset på delarna.
Köpte slutsteget PA300 för 1100:- (nypris 2750:-) och rails för 1600:- (nypris 4175:-), grejorna är, vad jag kan bedömma, i nyskick.

MEN detta är bara min personliga erfarenhet, vem kan lova att det alltid fungerar...
Så skönt att höra!

När Bilia köper delar från JB så väljer dom så långt det går att köpa delar från en bil med så lika förutsättningar som möjligt. I mitt fall en styrväxel från en 04:a med ca 4500 mil på mätaren. (Förhoppningsvis smälld bakifrån:) )

På vägen hem var det mer eller mindre tyst i bilen i alla fall! Min förhoppning är att styrväxeln är i fint skick. Bilia bytte den och gjorde en hjulinställning på alla fyra hjulen vilken man tydligen skall göra efter att man har bytt den. Nu får tiden utvisa om den är fräsch. Vore ju jobbigt om det inte ens var styrväxeln det var fel på från början...:)
av NCR
Senaste updaten,

Bilias säljchef ringde igår upp mig och erbjöd sig att köpa tillbaka bilen och ge mig en ny Limited Edition till ett förmånligt pris. :)

:-)))))
av Tobias_A
NCR skrev:Senaste updaten,

Bilias säljchef ringde igår upp mig och erbjöd sig att köpa tillbaka bilen och ge mig en ny Limited Edition till ett förmånligt pris. :)

:-)))))

Klockrent! Bara att slå till! Med tanke på all historik och problem som du haft. Om jag hade haft samma otur hade jag reklamerat och bett om en rejäl rabatt på ny bil i samma anda..

Bra jobbat!
av Jan-A
Snyggt!

Då kan man förmoda att du nästan gör ett jämnt byte....
av Noodles
Och from. att du hämtat din nya, så vill vi inte se nå uppdatering i denna tråden ;)

Lycka till med dina kommande wheels! :)
Användarvisningsbild
av Jensen
234900:- som bilarna säljs för är ju ett nettopris som alla handlare måste sälja bilarna för.
av NCR
Noodles skrev:Och from. att du hämtat din nya, så vill vi inte se nå uppdatering i denna tråden ;)

Lycka till med dina kommande wheels! :)
Tack!

Nej det hoppas inte jag heller, det kommer väl en ny tråd isf... :D
B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]

Northvolt kommer att avveckla all produktion vid b[…]

Jag har en gammal saab 900 turbo som är trimm[…]