Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!
Då har jag inhandlat mig en Volvo 765a från 1990. En bil jag hittade på blocket som vanligt. Så jag slängde mig på telefonen och ringde på bilen. Som vanligt så har de inte skrivit något speciellt i annonsen så man måste ju ringa och fråga tusen saker. Så efter att pratat med killen som haft bilen sedan 2002 så bestämmer jag mig för att åka och kolla på bilen. Jag hade fått veta att bilen inte var besiktigad men att de bara var några enkla tvåor.

1. Avgassystem, läckage (ska svetsa dit ett nytt imorgon)
2. Kopplingsdel demonterbar, kärvar (fixat, behövdes bara smörjas)
4. Däck, 1st mönsterdjup för lite

Så det är inga större saker som behövs fixas på den. Till bilen så ingick det en rad olika extra prylar. Fälgarna som sitter på bilen är 17” och är köpta för 12900:- i april förra året. Självklart finns kvitto på dem. Även nya däck är på satta på de i år för 1320:- kr styck. Vinterfälgarna är samma fälgar fast 16” istället. Där sitter fyra däck som rullat 100-120mil och inte ett märke på fälgarna. Och sen fick jag även med originalfälgarna till bilen, fyra 15” med åretrunt däck. Det är inte varje dag man får tre uppsättningar alufälgar till en bil.

Utöver fälgarna så ingick även all stereo utrustning till bilen. DLS framsystem, DLS Bas, DLS slutsteg, och en cd-växlare för tio skivor.

Jag frågade killen efter kvitto på bilen på service och liknande. Då plockade han fram en hel pärm med kvitto på bilen. Räknade ut att han lagt ner 24.000 tusen på service på bilen de senaste 3åren som han kört med den. Det har varit allt ifrån att byta ALLA packningarna i motor för 4200:-. Till Startmotor, medbringarplåt, tuta, alla bussningar, kudde v & h, fördelararm, fördelarlock, tändledning, tändledningsats, tempgivare, strömställare, kilremsats m.m.m.m och allting är gjort på Bilia. Känns som de haft ett Volvokort :)

Så ser den ut idag...

Bild

Billjudet som förra ägaren byggt, klart inte så snyggt, men de spelar. Jag ska bygga om det och snygga till det är planerna.

Bild

De var lite av början på mitt projekt. Självklart kommer de hända massor :)

* sänkning
* V90 torkare bak
* takvinge
* proffstoning

Kommentera gärna!

Mvh BamZe
Senast redigerad av 1 BamZe84, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av BamZe84
Ståhl skrev:ruskigt fin 765a :roll:
Tackar tackar :)
Ser dock ut som jag har en bula i förardörren, men så är inte fallet. De måste speglat sig på något konstigt sätt, för den finns inte i verkligheten och inte på de andra bilderna :) Men jag ska ta nya bättre bilder :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
Fluffen skrev:Är 740n borta nu då? :roll:
Ja tyvärr, sålde den med en tår igår faktiskt.
Men jag kände att jag var "klar" men den och ville ge mig på nya äventyr :)
av D-Berggren
Riktigt fin 765a där :D Ska bli roligt att följa :P
740in blev riktigt fin måste varigt jobbigt å sälja den. Men den måste du nästan gått med vinst med va?
Användarvisningsbild
av BamZe84
D-Berggren skrev:Riktigt fin 765a där :D Ska bli roligt att följa :P
740in blev riktigt fin måste varigt jobbigt å sälja den. Men den måste du nästan gått med vinst med va?
Hehe ja de gjorde jag väl...kan man väl säga :) hehe =)
Användarvisningsbild
av BamZe84
Tomas88 skrev:Det låter som att du har en riktigt fin välskött bil.
Hur långt har den gått?

Vad fick du ge? Nyfiken :)
Knappt inkörd.. har gått 25k mil :) så den går så jävla bra... ja..vad fick jag ge...till slut med alla stereo utrustning och 3 uppsättningar me däck så slutade jag pruta när jag var på 7000 :) däcken kosta 12900 förra året, stereo för över 10k så ja tyckte de var ett kap :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!
Då var de dags att uppdatera lite om bilen. Igår när jag köpte den så var den obesiktigad för en rad olika prylar. Men idag har jag fått gjort en massa. Har gått igenom hela bilen med allt ifrån bromsar, belysning, bussningar m.m. Förra ägaren hade satt på Simons sportavgassystem för 2år sen. Men ett fel gjorde... han valde inte rostfritt material. Så här nedan kommer lite bilder på hur skiten såg ut när jag plockade av den.

Hur fan ser detta ut ?

Bild

Vad är de för en idiot som gjort detta bygget av avgassystem ?

Bild

Ja, här ser ni "simons" logga...

Bild

Ren CRAP!

Bild

Jag köpte en beg ljuddämpare på skroten för 50kr, så den åker på nu...

Bild

Någon hade målat dessa för en tid sen...

Bild

Så jag slipade och målade om de. Blev stor skillnad faktiskt...

Bild

Färdig monterat...

Bild

Bild

Det var allt för idag... imorgon ska bilen besiktigas, så jag uppdaterar imorgon :)

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]