- ons 22 okt 2008, 18:44
Jag har fått missljus i bilen bak. När jag kör på gupp eller i hållor så låter det klonkande ljud. lite som en fjäder skulle vara lös. jag har kollat fjädrarna men dom sitter fast och är inte an eller något. ljudet kan komma när det är vått ute eller på morgonen. även bara av att jag bromsar och sen kör vidare. ?:-/
Jag har även vibrationer i ratten vid 110 km/h - 150 Km/h känns inget under 90 km/h . det känns nästan inget när jag bromsar. Det kan vara en dag där jag inte känner de alls sen nästa kommer de igen. vad kan detta vara. jag har kollat bromsarna dom ser okej ut men kan ju vara sneslitna. Ligger inte imot kan rulla bilen utan problem . Kan detta vara glidpinnen till oken? Jag kan tänka mej att det även kan vara däcken. dom har rullat 1000 mil. Fick dom monterade på och balanserade på bilen. ??:-/
Alla detta handlar om en V40 2,0T -99 Som har gått 14000 mil.
Den har ingen nivåreglering.
Jag har även vibrationer i ratten vid 110 km/h - 150 Km/h känns inget under 90 km/h . det känns nästan inget när jag bromsar. Det kan vara en dag där jag inte känner de alls sen nästa kommer de igen. vad kan detta vara. jag har kollat bromsarna dom ser okej ut men kan ju vara sneslitna. Ligger inte imot kan rulla bilen utan problem . Kan detta vara glidpinnen till oken? Jag kan tänka mej att det även kan vara däcken. dom har rullat 1000 mil. Fick dom monterade på och balanserade på bilen. ??:-/
Alla detta handlar om en V40 2,0T -99 Som har gått 14000 mil.
Den har ingen nivåreglering.