Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi var tvungna att byta bil snabbt och hittade ingen som var exakt som vi ville ha så vi tog den som var närmast.

Någon som vet om det går att sätta i (uppgradera befintliga?) el-stolar med minne efteråt? Det saknar vi från C70:n vi byte från.
andy2008 skrev:Vi var tvungna att byta bil snabbt och hittade ingen som var exakt som vi ville ha så vi tog den som var närmast.

Någon som vet om det går att sätta i (uppgradera befintliga?) el-stolar med minne efteråt? Det saknar vi från C70:n vi byte från.
Jag gissar på en V70 3.2 av 2008 års modell.. En vild gissning.. :wink:
Helt rätt Linqid! En 3.2:a 2008. Tyvärr hittade vi ingen 3.2:a med el-stolar och minne som vi kunde få snabbt så vi fick nöja oss med en som hade vanliga stolar. Det är därför vi nu undrar om det går att byta eller kanske på något sätt uppgradera stolarna vi har till el och minne. Själv gissar jag på att man måste byta dem helt o hållet och då undrar man ju vad det skulle kosta. :)
Bara klädseln kostar om du har skinn 9100 kr/st för framstol. Så räkna på minst 20000 kr i bara klädsel. Sedan vad resten kostar kan man ju bara gissa :shock:
Sedan tillkommer montage och för modligen div. kabel mm.
//Henrik
Är kablaget framdraget så är det förmodligen bara själva underdelen på stolen där elstyrningen sitter som behövs. Det är inte gratis, men iallafall billigare än att köpa helt nya stolar! :wink: Är kablaget inte framdraget så är det nog billigare att hitta en bil med elstolar och helt enkelt byta bil.
Kolla up kablage. Köp stolar från skroten, 4-5000 styck, de behöver inte vara slitna utan kan komma från ambulansombyggnader t ex.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]