- mån 03 nov 2008, 15:23
Har passerat 1 år men inte 3000 mil med min V70 2,4D men ingen servicelampa har tänts. Någon som har koll på när jag kan förvänta mig det?
Moderator: Moderatorer
Tomas88 skrev:Jo att det är 2000 mil vet jag men undrade om det var samma så att den både gick efter antal mil, tid och motortimmar.Jo d e samma
Men det ska de va då alltså.
~Kalle~ skrev:Inom en snar framtid, 1 år/ 3000mil / ett visst antal motortimmar.Kör ungefär 2500mil/år. Räcker det för garantin om jag servar med 3000mils intervaller fast det skulle vara tex 14-15 månader emellan servicen? Dessutom brukar det v ofta vara flera veckors kö till servicen.
Vilket som inträffar först, men det kan ta en vecka till också..
S80-04 skrev:Jag vet inte, du får höra med Volvo vad de anser, men om man inte hinner upp i antal mil så brukar man göra en "anpassad service" = olja+oljefilter~Kalle~ skrev:Inom en snar framtid, 1 år/ 3000mil / ett visst antal motortimmar.Kör ungefär 2500mil/år. Räcker det för garantin om jag servar med 3000mils intervaller fast det skulle vara tex 14-15 månader emellan servicen? Dessutom brukar det v ofta vara flera veckors kö till servicen.
Vilket som inträffar först, men det kan ta en vecka till också..
En ständig jakt på kapital verkar vara […]