Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
jag har en fråga ang. värme i framsäte om de går att fixa för de börja bli kalt nu. de så här bilen är V70 D5 04-a import vilken saknas värme i frammsäte . jag kollade under stolar de finns alla kablar och värmepaketet i stolar men på själva instrumentpanellen finns bara en stor knapp som täcker över knappar som ska vara till sätesvärme som inte går att trycka på utan man kan ta bort den och sätta dit två knappar till höger och vänster stol jag bästellde dom knapparna på bilia men vet inte om skiten fungerar ens . jag har hört att de ska gå aktivera den med dator på volvo värkstad men vet inte säkert UNDRAR OM NON KAN OM DETTA svara gärna va ni har hört så kan vi hjälpas åt och få värme i mina stolar
stor tack till alla
Användarvisningsbild
av samcan
Ursäkta att jag tränger mig på, jag vill också veta detta, alla dieslar borde väll ha stolvärmare som standard, tar ett bra tag innan det blir varmt hehe :)
av Marbas
Varför skulle alla dieslar ha stolsvärme? Ofta saknar importerade V70N stolsvärme, och för dieslarna kanske även bränslevärmaren. Men att det skulle vara obligatoriskt med stolsvärme bara för att det är en diesel förstår jag inte. Om det skulle vara för att motorn blir varm långsammare än en bensinare så borde det väl vara mer logiskt att det är bränslevärmaren som är obligatorisk istället för stolsvärmen... Men inte ens den är obligatorisk i t.ex. syd-europa (den behövs ju inte där...).
Användarvisningsbild
av samcan
Marbas skrev:Varför skulle alla dieslar ha stolsvärme? Ofta saknar importerade V70N stolsvärme, och för dieslarna kanske även bränslevärmaren. Men att det skulle vara obligatoriskt med stolsvärme bara för att det är en diesel förstår jag inte. Om det skulle vara för att motorn blir varm långsammare än en bensinare så borde det väl vara mer logiskt att det är bränslevärmaren som är obligatorisk istället för stolsvärmen... Men inte ens den är obligatorisk i t.ex. syd-europa (den behövs ju inte där...).

skinn + kallt + diesel = ingen bra kombination, jag förstår att min bil är import, låt os sägga italien. för jag vet helt ärligt inte vart den kommer ifrån, antagligen därifrån, dom måste väll ha vinter dom med ?, Tjoo, det tar juh ett tag att få dieseln varm, åker jag en kort sträcka så hinner den inte bli varm, angående bränslevärmaren, jo den borde också vara en standard tillbehör, o då menar jag i den övre delen av europa, nu tänker jag inte på Irak och Afrika o dom varma ställena, utan dom länder som kan råka få några minusgrader på vintrarna.
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
de va inte de jag frågade : frågan är ju kan kan man fixa den stolvärme i fram .Ja har bästellt knappar höger och vänster men har inte fått dom än de ska vara intresant va behövs göra för att få dom att funka . jag har hört att de ska behövas aktivera med dator hos bilia men eftersom man har inte prövat då vet man inte riktigt. men tack för svar
Användarvisningsbild
av samcan
Jag vill också gärna veta om det räcker med två stycken knappar, eller är det nån form av programering som gäller här ? Volvo850.se vart ser du sladdarna mera exakt måste ut o se om jag råkar ha sladdar med, ,,,
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
samcan skrev:Jag vill också gärna veta om det räcker med två stycken knappar, eller är det nån form av programering som gäller här ? Volvo850.se vart ser du sladdarna mera exakt måste ut o se om jag råkar ha sladdar med, ,,,
de har du under stolen
de ser ut som va ska man säga skartkabel
dra fram stolen sen kan du se under om du har inkåplade kablar eller ej
Användarvisningsbild
av samcan
jag va ute i kylan imorse, såg inga sladdar :( , men ska de finnas en uppsätning med sladdar på båda sidorna som hänger ut vart exakt, är det i mitten av stolen, är dom lätta att se, måste bort me barnstolen trror jag för att dyka in under sätet ordentligt ,.hehe

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]