NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För mig så är C30 en enormt smidig bil! Jag är inte beroende av ett stort baksäte eller en fet baklucka. Däremot slänger jag ofta ner småväskor, verktyg, papper och dylikt i bakluckan. Därför är bakluckan på C30 optimal för mig.

Att man på en reservdelsbutik inte vet hur mittpanelen ser ut är helt absurt. Volvo har haft panelen på bilar sedan 2004 och finns idag på tre modeller, nästan fem år senare!

Men jag kan känna att C30 finns liksom inte med överallt. Vill man kolla fälgar finns det inte med som förslag.. extraljus så finns inte heller bilen med som förslag. Men lite överallt. Det enda ställe den finns med på är hos Volvos egna reservdelsavdelning, och denne har vi ju redan pratat om..

Sen måste jag bara påpeka att baksätet på bilen piskar dom flesta mindre bilarna i samma klass.. bortsett att det bara finns två platser..

/Christian
av Kluster
Håller med chrissofsweden ang reservdelsavdelningen på Volvo i Falun. Jag blir inte förvånad ang deras okunskap ibland...menmen, jag vet, fel tråd att klaga i.
air skrev:Svenskar köper inte bilar utan bakdörrar. C30 behöver bli V30 för att få någon större uppmärksamhet hos gemene man.
But still, vi finns! Volvo har ju trots allt vänt sig mot en ny målgrupp istället för böndera, buissnesfolk och barnfamiljer. Det tycker jag är himla roligt! För mig som vill ha en liten "sportig" bil med hög säkerhet så vinner ju C30:n lätt! Dessutom är jag lite av en vill-endast-ha-volvo-nörd.. körde en V70 före men den var för stor för mig.

/Christian

http://www.minforskola.se
Användarvisningsbild
av hozz
Vet inte varför man måste basunera ut att lillVolvon är onödig, opraktisk etc.
Jag köper en bil som passar mig och ingen annan. Vill jag ha en större bil så köper jag en större. Jag vill inte ha en laståsna utan en liten kvick bil och då passar C30 in på mig.
Jag är helt klart nöjd med min bil och här är den erkänd.
Användarvisningsbild
av henka35
Jag tycker C30 skulle passa som tjänstebil åt mig. Lagom för att köra i tjänsten med och sedan är den snygg!
av olindskog
Opraktisk och opraktisk
Det måste väl ändå bedömmas utifrån vilke behov brukaren har.

Jag kör mycket bil dagligen i jobbet, jag kör 85% i tätort och jag har inget som helst behov av baksätet (har annan bil som kan användas då).
Att det inte skulle finnas några kundgrupper som attraheras av c30 är nog helt fel, man ska inte dömma alla efter bad man själv har behov av.

Dessutom är c30 en imageskapare för Volvo och i egenskap av detta kanske inte behöver generera någon större vinst i sig själv, då vinsten kanske ligger i att öka försäljningen av andra modeller.

Jag valde själv mellan BMW 120d, Audi A3 2,0 tdi och en c30 d5 och vet ni vad det blev en Volvo c30 d5 auto

Somliga i den här tråden resonerar, argumenterar och har nästan samma tonläge som den typiske Volvo reservdelsmannen (min erfarenhet).

Har haft många bilmärken och vad jag kan dra mig till minnes så har det hittills bara varit Fordanställda som varit surare och mindre hjälpsamma när man kommer in som privatkund.

MVH
Ola G
Användarvisningsbild
av Catchen
Sitter och håller med Olindskog!
Tycker det är en rätt praktisk bil jag. Lagom stor för mig och sambon. Hunden får plats perfekt i bur och med den stora glasluckan är han både lätt att få in och så får han lite att titta på under resan:). Inte direkt svår parkerad inne i stan heller och den flyttar på sig. Ända ändringen jag velat göra är motorn, hade det varit köp idag hade jag valt T5an.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]