Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lunkan01
Tänk också på att det är svårt om man vill tex. sänka bilen i framtiden för det finns bara en sats som kan detta idag. SAM.
Att bilen blir stummare har jag inte kännt av under det år som jag har haft min V70 II.
av riha
Jag hade det på min V70N -06 för vi drar en hel del hästsläp.
Jag har inte det på min XC70 och jag märker ingen direkt skillnad faktiskt.
JAg valde alltså bort det denna gången och jag tror inte att jag kommer välja det igen, mycket pengar för lite skillnad, i mitt fall.
Kör fortfarande med mycket hästsläp upp till 2000kg totalt (två hästar).

Kan säkert upplevas annorlunda för er.
Användarvisningsbild
av henka35
V70II är mycket bättre än V70N vid last... Du behöver nog inte nivåreg. för normal familjelast.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
riha skrev:Jag hade det på min V70N -06 för vi drar en hel del hästsläp.
Jag har inte det på min XC70 och jag märker ingen direkt skillnad faktiskt.
JAg valde alltså bort det denna gången och jag tror inte att jag kommer välja det igen, mycket pengar för lite skillnad, i mitt fall.
Kör fortfarande med mycket hästsläp upp till 2000kg totalt (två hästar).

Kan säkert upplevas annorlunda för er.
Drar också mycket med ett 2-ton hästsläp med boogie. Är nog inte där man behöver nivå-reg för kultrycket är ju 50 kg oavsett hur mycket man lastar i släpet. (Om man nu inte toklastar husvagnen fel)

Det är när man har folk i baksätet eller tunga saker i bagagaet som man har den stora nyttan av niv-reg tycker jag.
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]