Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 855 T5 -94
*pettson* skrev:
855 T5 -94 skrev:Ja och det är manuell låda.
Och.. du hade ingen EGR?... Det finns även på manuella bilar i olika årgångar så att säga att man har en manuell är inte nån säkerhet för att du inte har EGR alltså..

Det var inget fel på EGR:en. Kan det vara tändlägesgivaren tro :!: :?: För man blir ju nästan lite desperat när man inte hittar felet. Så jag tog isär kontakten till tändlägesgivaren. Om det är den som sitter på bakre kammen :?: Eller vad det är :!: Drog ur den iaf. Och det blev ingen skillnad alls å inte när jag satte dit den heller. Eller hur ska den bete sig när man drar ur kontakten :?: Varför börjar den att gå så dåligt när den kommit upp till arbetstemp :?:
av *pettson*
855 T5 -94 skrev:
*pettson* skrev:
855 T5 -94 skrev:Ja och det är manuell låda.
Och.. du hade ingen EGR?... Det finns även på manuella bilar i olika årgångar så att säga att man har en manuell är inte nån säkerhet för att du inte har EGR alltså..

Det var inget fel på EGR:en. Kan det vara tändlägesgivaren tro :!: :?: För man blir ju nästan lite desperat när man inte hittar felet. Så jag tog isär kontakten till tändlägesgivaren. Om det är den som sitter på bakre kammen :?: Eller vad det är :!: Drog ur den iaf. Och det blev ingen skillnad alls å inte när jag satte dit den heller. Eller hur ska den bete sig när man drar ur kontakten :?: Varför börjar den att gå så dåligt när den kommit upp till arbetstemp :?:
Du drog ur vacumet och körde bilen varm så du märke att det inte var nån skillnad?
Kamlägesgivaren är BARA till starten inget annat. Ett motronic kan inte starta utan den givaren. Däremot kan den gå utan den då den redan är igång.
av 855 T5 -94
Jag har ingen EGR på bilen. trodde att det va d men , det är det ju inte, d va ju dumpen :oops: , vet jag först nu. Så är det när man inte vet. Nått annat förslag på vad det kan vara :?:

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]