Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:
Tomas88 skrev:Det jag tycker är jobbgt med framhjulsdrift är att det känns lite obehagligt när man accelererar kraftigt och svänger samtidigt tex vid en omkörning (lite svårt att förklara).
Sen slits ju framdäcken så jäkla mycket.

Men sen finns det ju fördelar också. Bättre framkomlighet i snö med drivning på framhjulen och lägre bränsleförbrukning tex.
Jo men för de som tycker det är ett problem finns ju AWD :) Du menar att det som glider på nåt sätt? svårt att förklara som du säger
Kalle jag menade att det var lättare att ta sig fram med framhjulsdrift i snö, (detta är vad jag hört i alla fall).
Jag vet inte heller exakt hur det fungerar men den delar ju ut minst 5% av kraften till bakhjulen, och mer vid behov, vad som nu är vid behov...när det spinner? Någon annan kan säkert svara.
Jag tror inte att Bmw skulle vara en bättre ägare för just Volvos del. Om man tänker krasst så finns det i så fall bara en nytta som Bmw skulle ha med Volvo, det är att göra det till VAG:s motsvarighet till Volkswagen.

Så det skulle garanterat inte bli några bakhjulsdrivna S60...för den finns redan i form av 3-serien. Det blir billiga fwd bilar med hög säkerhet (läs tråkiga bruksslädar). Det andra skulle ju ligga kvar i märket Bmw.

Men vem skulle egentligen vara bra ägare till Volvo?

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]