Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Det är saabs egna fabrikstrim så det kommer jag inte röra.
Sen sitter det eibachdämpare o sänkfjädrar runt om vilket jag hoppas ska göra väldigt mycket i konbanan.

Helljuset slutade helt att fungera i kombin tidigare i veckan.
Reläet var helt och den fick även sin signal från spaken, ändå så hände ingenting när jag försökte slå på det.
Efter lite hjälp så testade jag sätta i ljuskontrollern (ett kretskort i reläförpackning) från sedanen och då fungerade det helt plötsligt.
Då detta är svindyrt så blev det till att ta fram lödkolven och ptja... friskt kopplat hälften brunnet.
Jag lödde om samtliga lödningar på kretskortet och nu fungerar helljuset utmärkt. Kändes skönt att kunna lösa det så pass enkelt och framförallt billigt!

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Jajjamensan, det var tur att någon där hade koll på vad som behövde fixas.

Idag skulle jag av med bakkjolen på kombin men när jag lossat alla skruvar och bultar och även demonterat dragkroken så satt den fortfarande fast. Hittade efter mycket om dessa bultar som bara kunde nås genom hål i plåten i bagageutrymmet. Hade inte verktyg som kom åt dessa så det var bara att skruva tillbaka allt igen :(

Tröstade mig med att byta ett torkarblad så jag i alla fall fick någonting gjort.
Användarvisningsbild
av TheBree
Brainded skrev:Jajjamensan, det var tur att någon där hade koll på vad som behövde fixas.

Idag skulle jag av med bakkjolen på kombin men när jag lossat alla skruvar och bultar och även demonterat dragkroken så satt den fortfarande fast. Hittade efter mycket om dessa bultar som bara kunde nås genom hål i plåten i bagageutrymmet. Hade inte verktyg som kom åt dessa så det var bara att skruva tillbaka allt igen :(

Tröstade mig med att byta ett torkarblad så jag i alla fall fick någonting gjort.
:( Tråkigt, varför skulle du ta bort detta?
av mathem
Hmmm, förr på tiden, hemmavid sa man: Sälj Aset Annars Byt. På senare år har ju SAAB kammat till sig och är numera ett åk som finns med i dragningen när det ska bytas bil...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 78
D4 VEA dricker olja

Det här hålet känns väldigt k[…]

Borde inte eventuell plastmutter sitta på de[…]

Behåll 3"DP och katten, skarva sedan p&[…]