Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pappat2
Checkade bilen och det gick inte att justera spjällägesgivaren!
När jag därimot drar ut slangen från luftburken som kommer från tomgångsmotorn så stabiliseras tomgången om än på 1000-1100rpm. Kan det vara tomgångsmotor iallafall??
av *pettson*
pappat2 skrev:? Kan man plugga tomgångsmotor tills man fixar en ny? Eller påverkar det bränsleförbrukningen något?
klart du kan plugga den. Men du lär antagligen vara helt av med allt vad tomgång heter. Men antagligen kan du tjuvställa spjället lite så du får nån form av tomgång till nöds..
av pappat2
Pettson skrev "Samt då kontrollerat så vacumslangen som du (kanske) har sitter i ändan på insuget. mellan insug och generator är hel och sitter i? Det är lätt att glömma den slangen."

Har du någon bild på vilken slang du menar då jag inte fick någon över efter monteringen!!
av *pettson*
pappat2 skrev:Pettson skrev "Samt då kontrollerat så vacumslangen som du (kanske) har sitter i ändan på insuget. mellan insug och generator är hel och sitter i? Det är lätt att glömma den slangen."

Har du någon bild på vilken slang du menar då jag inte fick någon över efter monteringen!!
Alla har inte den vacumslangen. Den sitter i ändan av insuget mellan det och generatorn. Sätt ned fingrarna så långt du kommer mellan insug och generator. Känner du ingen rörstump där så har du inte det uttaget.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]