Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
"en söm som inte är korrekt"

Varför släpper man såna bilar från fabriken? Kollar man inte igenom bilarna? Jag tycker det slarvas ganksa mycket, kan man inte skjuta på leveransen lite så att kunden är nöjd från början?
Användarvisningsbild
av Nexus6
Misstänker att det inte finns en "process" för detta =)

Jag jobbar på ett annat Volvobolag och det är snarlikt hos oss, allt måste följa processer och det finns ingen "känsla" i något längre verkar det som (Quick and Dirty)... Riktigt tråkigt för jag tror det är med känslan man konkurrerar i dagens läge.
Användarvisningsbild
av Tomas L
Jag hade en V70N -01 som jag fick byta krängningshämmare på ett par gånger, c-låset slutade fungera i fuktigt väder och en dag vill inte bakluckan gå i lås (studsade bara) och stötdämparna bak byttes vid en service. Men inget av dessa "problem" orsakade stillestånd, så jag listar dessa under "irritationsmoment" som blev fixade snabbt och utan knussel.

Det är viktigast hur man blir behandlad NÄR man får fel. Ingen tillverkare gör helt felfria bilar.
Användarvisningsbild
av Nexus6
Sant, tror till och med det är statistiskt bevisat av Catepillar.

En helt nöjd kund som aldrig behövt åka till verkstad är kring 85% trolig att köpa en likadan. Har du haft problem som lösts snabbt och lätt är chansen 95% att du köper en bil från samma tillverkare igen.

Håller med om att ingen tillverkare gör felfria bilar, men i dagens läge känns det som att många av problemen kommer ursprungligen från någon underleverantör, som i fallet med sömmen, och det känns tråkigt.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]