Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
J.F.S skrev:Inga problem! Skriv gärna igen om du får till det så kanske man kan kopiera lösningen ;)
Självklart, uppföljning ska man alltid göra! Det är ju det som blir svaret på den egna frågan!

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av CarMan
anledningen till att det är svårt att dölja elkontakten, är av samma anledning som kåpan för delbart drag sticker ut från stötfångaren.
Det finns lixom inte nån direkt plats bakom stötfånfaren.
av Fred
En riktigt snygg och smidig lösning är på väg... :wink: Jag måste bara ta lite bilder och skriva ihop en liten anvisning...men det kommer inom kort! 8)

Mvh
/Fred
av J.F.S
Fred skrev:En riktigt snygg och smidig lösning är på väg... :wink: Jag måste bara ta lite bilder och skriva ihop en liten anvisning...men det kommer inom kort! 8)

Mvh
/Fred

Hur går det med detta? Jag är nyfiken! :D
av Fred
Åh, jag är ledsen att jag inte återkommit i detta...tanken är att göra ett mektips av hur jag gjort, vilket jag inte haft tid med, men jag kan ju bjuda på några "teaser"-bilder så länge! :wink:

Säg gärna vad ni tycker!

Bild
Så här rent och snyggt är det 99% av tiden!

Bild
Så här ser det ut de ytterst få gånger jag drar ett släp med belysning.

Bild
...och här är det specialtillverkade fästet för kontakten...kabelstammen förbinds med bilens stam via en vattentät kontakt (som jag faktiskt sett att F1-teamen använder i depån!! 8)

Ett komplett mektips kommer...jag lovar! :wink:

Mvh
/Fred
av Fred
Tackar! :D

Ja, nu när jag ser andra bilar med den fula kontakten och dess hiskeliga fäste kan jag le lite i mjugg! 8) Det var lite meck och pill att få till denna lösning (och inte helt gratis heller för den delen) men jag tycker att det helt klart är värt det!! Det känns så dumt att kontakten ska åka runt och vara utsatt för väder och vind och förfula bilen när jag använder den kanske 3-4 grr/år.

Nu är alla bilder förmiskade så de går att ladda upp...nu återstår bara att knåpa ihop beskrivningen så kommer mektipset läggas ut!

Hav tålamod! :wink:
av mikko80
[quote="Fred"

Nu är alla bilder förmiskade så de går att ladda upp...nu återstår bara att knåpa ihop beskrivningen så kommer mektipset läggas ut!

Hav tålamod! :wink:[/quote]

Den ser vi fram emot med spänning. Snyggt blev det.
/Mikael
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]