Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tony56
Kan man koppla bort så att inte vinterväxeln går i? Den går i av sig själv,och går inte att koppla ur förrän man startar om den efter att bilen gått ett tag.
av *pettson*
Tony56 skrev:Kan man koppla bort så att inte vinterväxeln går i? Den går i av sig själv,och går inte att koppla ur förrän man startar om den efter att bilen gått ett tag.
Misstänker att pilen blinkar i panelen? Vinterväxeln ska inte gå i av sej själv på annat sätt än att felkod är satt i lådan.
av scampi
Tony56 skrev:Kan man koppla bort så att inte vinterväxeln går i? Den går i av sig själv,och går inte att koppla ur förrän man startar om den efter att bilen gått ett tag.
Hade precis samma problem här om dagen. Dock så fungerade lådan som den ska efter en omstart, men pilen blinkar fortfarande i instrumenteringen... någon som har något tips? Ska läsa av felkod om jag finner ut hur man gör... :)
av scampi
Nu har jag gjort ett tappert försök till att utläsa koder. Dock så stod det att jag ska kolla på sockel A1, men med stiftet där så "glödde" bara lampan, lös om jag tryckte på knappen. Men den gav alltså ingen signal. Dock i sockel A7 så fick jag 1-2-2, Motortemperaturgivarens period för lång. kollar jag på A1 1-2-2 så blir det : Solenoid S1 Öppen krets. Och det har jag inte en aning om vad det betyder...
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]