Ramon skrev:Ja, mkt riktigt är det sträckgränsdragning på dessa bultar. De kan återmonteras max 5ggr brukar man säga. Men detta beror även på deras längd, kommer ej ihåg maximala längd vid sträckning i skallen nu
På mina originalbultar som satt på B230FB:n (944:a '92) är det 10.9. Så ifall du kan återanvända dina bultar beror på antalet gånger toppen lossats samt längd. Man kan se på bultarnas "plana" ogängade del hur mkt de sträckt sig. Om du är säker på att toppen ej demonterats 5ggr samt att bultarna inte ser så sträckta ut, så skall det vara okej med dem.
Måste bara få berätta om när en polares kusinbarn hade en 142:a som var rejält trimmad. (Hette det steg 2?) B20:n var varje fall på runt 180 HK å vi ade gjort nått skit med den, kanske vi bytte topppackning eller nått sånt. Skit samma.
Toppen skulle på igen, å min polare har lärt sig av sin far (som är rätt dominant) Att grjorna ska sitta ordentligt. Detta har skett efter att en släpvagn tappats å att ett hjul suttit löst.
Vi (han) drog efter momenten åsså klickade det, å han drog igen så det klickade å drog lite till. PANG, ena bulten small av......
Som tur va, bara skallen så det gick att lossa den efter vi tagit av toppen igen.
Han hjälpte mig även att byta koppling på min 240 turbo. Lyckades han inte dra av en bult då åxå!!
Men samma sak där, vi fick ut bult fan.
Men efter det så får han inte dra med moment på mina bilar, det gör jag själv :) Utom nu när jag bytte dricknutar, då fick han dra bästfan han ville. Han hade inte kunnat misslyckats :)