Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
de första kunderna fick sina bilar nån gång i januari 2000.
(min har schassi nr 282) schasi numer börjar löpa redan från de första bilar som inte är 100% klara, såna som blir krock bilar m.m.
jag gissar att de första kundbilen hade typ 800 eller nått
av Freelander
Barkbiten skrev:Minns att jag för ett tag sedan skrev att jag hade en V70II, när det i själva verket visade sig vara en V70N. Söker man på regnumret så kommer dock texten V70S.

Förstod att jag missuppfattat N och II, men var ändå ganska säker på att jag alldeles nyligen läst mig till att den bilen jag körde kallades V70 II. Men läser man här på forumet och klassindelningarna, så började V70II först 2008. Och uppenbarligen har jag därför en V70N.

Så här ser rubrikindelningnarna ut på Jagrullar.se.

Volvo S60, S80, V70N, XC70 (00-07), XC90

samt

Volvo S80N (07-), V70 II (08-), XC70 II (08-), XC60

Nu idag sökte jag lite på http://www.bythjul.se och skrev in mitt registreringsnummer. Då kommer följande text upp:

Volvo V70 II 2.4 D5 AWD Årsmodell 2003-2007

Hmm...märkligt. Nu står det ju V70II igen, och att det gäller 2003-2007.

Åkte även förbi Biltema häromveckan för att köpa putsmaskin och nya vindrutetorkare. Bläddare i listorna för de olika bilmodellerna och noterade samma sak där...även deras definition var helt annorlunda än den här på forumet, och när jag talade med kundtjänstpersonalen så rörde de till det ändå mer. Vad tusan är egentligen V70 II och vad är V70 N? Är det inte så att V70 II är den nya modellen, och v70 N är den gamla?

Ni här på forumet som har lite bättre koll på saker och ting, och särskilt när det gäller Volvos modellprogram. Vad är det egentligen som gäller?

När är en bil Volvo V70 II och när är en bil Volvo V70 N, och kan det vara både och ibland? Eller varför uppger stora tillbehörsföretag olika specifikationer på årgångarna?

Finns säkert någon enkel och bra förklaring? Men just nu kommer jag inte på det själv.

Tack på förhand!
Ja skumt är det.
Jag har en Volvo V70 2,4 Bi-fuel 2002.
Jag tror då jag har en Volvo V70n.

Köpte på biltema torkare till bakrutan;

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... 02--58278/

(Som ju heter TORKARBLAD BAK V70 02-)

Inte fasen passar den på torkararmen. Antingen har jag köpt fel (?) eller så är jag en teknisk idiot ( ??:-/ ) eller så har man bytt torkararm genom åren...?
av hamre
Freelander skrev:
Barkbiten skrev:Minns att jag för ett tag sedan skrev att jag hade en V70II, när det i själva verket visade sig vara en V70N. Söker man på regnumret så kommer dock texten V70S.

Förstod att jag missuppfattat N och II, men var ändå ganska säker på att jag alldeles nyligen läst mig till att den bilen jag körde kallades V70 II. Men läser man här på forumet och klassindelningarna, så började V70II först 2008. Och uppenbarligen har jag därför en V70N.

Så här ser rubrikindelningnarna ut på Jagrullar.se.

Volvo S60, S80, V70N, XC70 (00-07), XC90

samt

Volvo S80N (07-), V70 II (08-), XC70 II (08-), XC60

Nu idag sökte jag lite på http://www.bythjul.se och skrev in mitt registreringsnummer. Då kommer följande text upp:

Volvo V70 II 2.4 D5 AWD Årsmodell 2003-2007

Hmm...märkligt. Nu står det ju V70II igen, och att det gäller 2003-2007.

Åkte även förbi Biltema häromveckan för att köpa putsmaskin och nya vindrutetorkare. Bläddare i listorna för de olika bilmodellerna och noterade samma sak där...även deras definition var helt annorlunda än den här på forumet, och när jag talade med kundtjänstpersonalen så rörde de till det ändå mer. Vad tusan är egentligen V70 II och vad är V70 N? Är det inte så att V70 II är den nya modellen, och v70 N är den gamla?

Ni här på forumet som har lite bättre koll på saker och ting, och särskilt när det gäller Volvos modellprogram. Vad är det egentligen som gäller?

När är en bil Volvo V70 II och när är en bil Volvo V70 N, och kan det vara både och ibland? Eller varför uppger stora tillbehörsföretag olika specifikationer på årgångarna?

Finns säkert någon enkel och bra förklaring? Men just nu kommer jag inte på det själv.

Tack på förhand!
Ja skumt är det.
Jag har en Volvo V70 2,4 Bi-fuel 2002.
Jag tror då jag har en Volvo V70n.

Köpte på biltema torkare till bakrutan;

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... 02--58278/

(Som ju heter TORKARBLAD BAK V70 02-)

Inte fasen passar den på torkararmen. Antingen har jag köpt fel (?) eller så är jag en teknisk idiot ( ??:-/ ) eller så har man bytt torkararm genom åren...?
Ja torkarfästen byts lite då och då.

Gjorde också misstaget att inte kontrollera ordentligt innan jag köpte torkarblad.

Köpte V70 -08 när jag skulle köpt V70 08-
Så den passade ju självklart inte. :)
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]