NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perlun
Fick vår nya V50 igår med bl a blåtands handsfree. Hade kollat i telefonlistan först och båda våra lurar skulle fungera. Stämde dock inte så bra, min egen HTC kickade igång direkt 100%, däremot fruns Nokia E65 är har registrerats/är "upptäckt", men den vägrar att sedan ansluta för att ringa, "Anslutningen misslyckades..."

Såg en gammal tråd, 1½ år, i forumet om allmänt strul med Nokia. Är det nån som vet om detta alltså är lika illa fortfarande, trots kompatibilitetslistan som ligger på volvocars.com? Finns det några trix? Uppgradering av blåtand eller telefon som hjälper?
av Psyko
Generellt fungerar Nokia dåligt med BT-free
Tror inte Nokia har någon modell som är fullt komptibel faktisk.

Sonyericsson fungerar absolut bäst enl min erfarenhet.
Det jag märkte när jag hade Nokia N95 var att det behövdes några misslyckade försök innan den fick kontakt. Sen funkade det att ringa. Dock ingen lista med senaste uppringda etc. Telefonbok går om man skickar över dom en och en som visitkort....
av perlun
Hmm, bråkade lite till med Nokia-luren men utan framgång. Surt tycker jag, undrar varför (och hur!) man tar fram en lång lista på telefoner med specifikationer på vad som funkar och vad som inte funkar om den sedan inte stämmer...?
perlun skrev:Hmm, bråkade lite till med Nokia-luren men utan framgång. Surt tycker jag, undrar varför (och hur!) man tar fram en lång lista på telefoner med specifikationer på vad som funkar och vad som inte funkar om den sedan inte stämmer...?

Har du kollat att det står samma mjukvara i Volvos lista som den i telefonen?
av perlun
Jo, jag kollade mjukvaruversionen i lur och på listan. I telefonen står det 3.0633.69.00 och i listan 1.0633.18.01. Måste rimligen vara en felskrivning i listan, den är ju i version från juni i år, men tittar man på minor version så ligger telefonen på .69 mot .18 vid testerna - så tja, vad drar man för slutsats av det egentligen? Åker till verkstan och kollar om det finns en senare version för blåtanden antar jag och hoppas på det bästa. (Eller byter telefon :cry: )...
AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]