Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frasse72
Hade min 2,0F på service förra veckan och påtalade fel på en av fönsterhissarna. Åtgärden vara att smörja upp "mekaniken". Får väl ser hur länge det fungerar...
Användarvisningsbild
av Nexus6
Har inte sett krånglet med hissarna på min ännu men jag har ett annat grymt irriterande problem, mittkonsolen inklusive radio, backvarnare, bluetooth startar inte varje gång jag startar bilen. Klimatfunktionerna är ok men inget annat fungerar.

Hade inne bilen hos Volvo i Gbg och de bytte massa prylar men ingen skillnad. När felet uppstår får man helt sonika bara starta om bilen igen så fungerar det tills nästa gång (inträffar typ 2ggr / vecka). Är det någon som råkat ut för det? Grymt irriterande den dagen man inte tänker på det och sitter och väntar på att backvarnaren skall börja pipa... Får helt enkelt bara fickparkera framför något billigt för att vara på säkra sidan =)
Användarvisningsbild
av 2,5FT Västerås
Känner igen samma problem med fönsterhissarna!! Sen händer det att min bränslemätare samt färddatorn ej reagerar på tankning vid varannan tankning ungefär. Tanken är full men mätaren är i botten samt att det är 70 km kvar till tom tank enligt färddatorn. Ibland hjälper det att starta om bilen och ibland får man köra ca 20 mil med långsamt stigande mätare. Kul att köpa en "premium" bil :???:
av riha
Tittar man väldigt noga när man skjuter upp fönstret med elhissarna så ser man att prics där som den stannar och vänder ner igen så rör sig glaset lite i sidled, nästan som om det är ett större motstånd just där.

Vi såg samma sak på både min och Kaves XC70. Jag har alltså fortfarande kvar problemet, skall ta det med verkstn vid tillfälle. Irriterande, speciellt när det börjar regna ute och rutan inte går upp när man vill.
av xoxo
Nexus6 skrev:Har inte sett krånglet med hissarna på min ännu men jag har ett annat grymt irriterande problem, mittkonsolen inklusive radio, backvarnare, bluetooth startar inte varje gång jag startar bilen. Klimatfunktionerna är ok men inget annat fungerar.

Hade inne bilen hos Volvo i Gbg och de bytte massa prylar men ingen skillnad. När felet uppstår får man helt sonika bara starta om bilen igen så fungerar det tills nästa gång (inträffar typ 2ggr / vecka). Är det någon som råkat ut för det? Grymt irriterande den dagen man inte tänker på det och sitter och väntar på att backvarnaren skall börja pipa... Får helt enkelt bara fickparkera framför något billigt för att vara på säkra sidan =)

Här är en till, bilen ska in nästa vecka
Användarvisningsbild
av Nexus6
Misstänkte att jag inte kunde vara ensam med detta, messar du mig om de lyckas fixa en lösning?

Tackar på förhand !

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]