CarMan skrev:nu skrev fred nått om moral som jag inte han svara på innan han togbort det.
Anledningen till att jag går på hårt när det gäller Bältes ljudet är för att man sabbar SRS systmet när man håller på! Något som man sällan informerar nästa ägare om när man säljer bilen.
deta tycker jag är viktigt & derför trycker jag på hårt. hade det rörtsig om att ta bort ett ljud så hade det kvittat för min del !
Med min (Tunlids) lösning sabbar man inte SRS-systemet på något sätt! Det enda man gör är att lura bilen att tro att bältet alltid är kopplat. Nu vet jag inte hur SRS-systemet anpassas efter bältesanvändning (det kanske Carman kan svara på) men jag gissar att om bilen känner av att föraren INTE är bältad vid en krock så smäller kudden lite svagare för att skadorna inte ska bli för stora när förarens kropp inte bromsas av bältet. Eftersom jag alltid kör bältat när det finns risk för kollision, där kudden skulle smälla av, så spelar min mod ingen roll. Bilen tror att jag är bältad och det är jag också! :D
Du har dock en bra poäng i det där med att informera en ev. nästa ägare, Carman! Det skulle jag göra (jag försöker alltid informera en köpare om alla förändringar jag gjort på bilen), och jag skulle fråga om denna vill att jag monterar tillbaka bältespåminnaren vilket går på en kvart! :D
Mvh
/Fred