Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
CarMan skrev:Ja jag prata med en kund i fredags som har bestält en XC60 (han var o tjuv kolla på bilen, då han inte hede set den änu)
Även han tyckte den var bättre Live (tur at man tycker så, när man redan beställt :lol: )
Jag hoppas att han beställde 18" fälgar eller större. I Göteborg har vi sett XC60 i det fria i flera månader nu och bilar som har 19" tror man är 17" på lite avstånd.
Användarvisningsbild
av CarMan
kave skrev:
CarMan skrev:Ja jag prata med en kund i fredags som har bestält en XC60 (han var o tjuv kolla på bilen, då han inte hede set den änu)
Även han tyckte den var bättre Live (tur at man tycker så, när man redan beställt :lol: )
Jag hoppas att han beställde 18" fälgar eller större. I Göteborg har vi sett XC60 i det fria i flera månader nu och bilar som har 19" tror man är 17" på lite avstånd.
Jag vet inte alls vad han beställt. Dock så ver jag att han byter in en XC90 med V8 i om nån är intreserad (han är mycket pedant)
av riha
hehehe, undrar hur många XC90 V8 som kommer stå i hallarna till skampriser nu när allt som det snackas om är förbrukning och miljö.
CarMan skrev:Jag vet inte alls vad han beställt. Dock så ver jag att han byter in en XC90 med V8 i om nån är intreserad (han är mycket pedant)
Hoppas då att det var en T6 han hade beställt!
Användarvisningsbild
av CarMan
XC90_Executive skrev:
CarMan skrev:Jag vet inte alls vad han beställt. Dock så ver jag att han byter in en XC90 med V8 i om nån är intreserad (han är mycket pedant)
Hoppas då att det var en T6 han hade beställt!
han får sin i januari, så det kan bara vara en diesel
CarMan skrev:han får sin i januari, så det kan bara vara en diesel
Det kan väl vara en T6 ändå?

Hade möjlighet att köpa en T6, la till precis allting som går att välja till. Prel.lev var ändå i januari. Men det kanske är ändrat nu?
Användarvisningsbild
av CarMan
XC90_Executive skrev:
CarMan skrev:han får sin i januari, så det kan bara vara en diesel
Det kan väl vara en T6 ändå?

Hade möjlighet att köpa en T6, la till precis allting som går att välja till. Prel.lev var ändå i januari. Men det kanske är ändrat nu?
Jag har som sagt ingen aning, men då T6:an inte finns så får bara som som köpt T6:or innan man inte viste att den inte skulle finnas just denna bil.
Min gissning var att desa bilar borde ha leverans innan januari, me jag har inte alls kollat hur det ligger till.
Användarvisningsbild
av Tomas L
Kollade på XC60 på lunchen och jag kan bara hålla med: den är mycket snyggare i verkligheten än på bild! XC90 ser rätt ålderstigen ut i jämförelse. En sak som slog mig var att den tonade rutorna är mycket mörkare än på t ex XC70, snyggt. Det ska bli kul att provköra den om ett par veckor.
Användarvisningsbild
av matte1200
Var och kollade på demobilarna i veckan. Klart snyggare än jag mindes när jag kollade i våras på bilen. Känns kul att det börjar närma sig leverans (V49).

Positivt överraskad av storleken på både bagage och baksätesutrymme!

Håller på att beställa fälgar för vinterdäck nu. Ngt mindre än 17" funkar inte på XC60 upptäckte jag. 17" såg ganska små ut på momentumbilarna.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]