Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JFR
kez_style skrev:Det var tråkigt att höra att det aldrig blir någon ny Volvo men i alla fall lycka till med BMW kombin! Det är en riktig bra bil och du kommer nog inte ångra dig.
Jag var personligen inte lika nöjd med BMWn som jag är med Volvon... ombytta roller :wink:
Det var intressant utveckling av bilparken. Av nyfikenhet; kan du ge oss indikationer på din snittförbrukning för 3an, 5an och nu S80n?
Användarvisningsbild
av bylle
Lagom negativ ton Lotez? Volvo behöver nog allt stöd de kan få i dagens ekonomiska läge för biltillverkarna.
Användarvisningsbild
av kez_style
JFR skrev:
kez_style skrev:Det var tråkigt att höra att det aldrig blir någon ny Volvo men i alla fall lycka till med BMW kombin! Det är en riktig bra bil och du kommer nog inte ångra dig.
Jag var personligen inte lika nöjd med BMWn som jag är med Volvon... ombytta roller :wink:
Det var intressant utveckling av bilparken. Av nyfikenhet; kan du ge oss indikationer på din snittförbrukning för 3an, 5an och nu S80n?
Hmm 3 serien (325i) gick under liter milen i snitt och det var inte stora problem att köra snålt på långa sträckor medan min 530i (272 hk) gick på 1,0 - 1,25l /milen blandat men den kunde jag ta ner till som lägst 0,65 l /milen på landsväg. S80n 2.5FT (200hk) kör jag på 1,2 - 1,40 liter/milen (bensin) (1,3 - 1.6 liter / milen med etanol) men S80n är automat så motorbromsningar försvinner nästan helt.
Totalt sett är jag mycket nöjd förutom förbrukningen och automaten som borde växla lite snabbare. Förbrukningen borde sjunka då bilen än så länge rullat bara 100 mil.
av LOTEZ
Tjoo,

Om jag skulle spalta mina problem med bilen så skulle servern för detta forum gå ner! :D
Nej men allvarligt massa småskit fel hela tiden som det ej ska vara på en bil för 338k.

Men nu köper jag beggat och då tar jag att det kan knaka i stol och låta lite från varstans i bilen.
Och jag SLIPPER nu "automatisk öppning bagagelucka"! :-(O)

//Lotez
bylle skrev:Lagom negativ ton Lotez? Volvo behöver nog allt stöd de kan få i dagens ekonomiska läge för biltillverkarna.
Användarvisningsbild
av henka35
bylle skrev:Lagom negativ ton Lotez? Volvo behöver nog allt stöd de kan få i dagens ekonomiska läge för biltillverkarna.
Stöd?? jo jag betalade 3735 kr för två nya sittdynor i min V70II efter att lädret blev missfärgat och hårt. Restan av de ca 10000 kr tog min handlare. Det var mitt stöd till Volvos finanskris utöver de 352000 kr som de har fått av mig redan.
SÅ detta är den sista volvon som jag äger...
Nä nu blir det att börja titta efter annat för vad händer nästa gång bilen går sönder???

//Henrik
av bilgalen
henka35 skrev:
Stöd?? jo jag betalade 3735 kr för två nya sittdynor i min V70II efter att lädret blev missfärgat och hårt. Restan av de ca 10000 kr tog min handlare. Det var mitt stöd till Volvos finanskris utöver de 352000 kr som de har fått av mig redan.
Nä nu blir det att börja titta efter annat för vad händer nästa gång bilen går sönder???

//Henrik
Fast varför fick du betala någonting alls när bilen är så ny? Måste väl verkligen ses som tillverkningsfel?
Användarvisningsbild
av henka35
bilgalen skrev:
henka35 skrev:

//Henrik
Fast varför fick du betala någonting alls när bilen är så ny? Måste väl verkligen ses som tillverkningsfel?
De tycker inte Volvo PV. De tycker att det är yttre påverkan vilket de självfallet är men då ska man ju inte använda bilen med andra ord. Därför blir jag orolig om tex. något annat havererar... Då blir det väl "yttre påverkan" igen eftersom bilen är använd.. :-O)
av borstarmicke
Förstår inte heller varför du fick betala själv, det skall väl nybilsgarantin täcka?
2 års nybilsgaranti gäller väl?

Hade personligen inte betalat en krona själv för nåt sånt, på min -02:a fick jag bytt ut lädret i sittdynan på förarsätet pga nån defekt, täcktes av nybilsgarantin. Att de klantiga mekanikerna sen lyckades skada bakre dörrpanelen när de lyfte i och ur stolen är en helt annan femma, tillbaka till verkstan igen... :evil:
Användarvisningsbild
av henka35
borstarmicke skrev:Förstår inte heller varför du fick betala själv, det skall väl nybilsgarantin täcka?
2 års nybilsgaranti gäller väl?

Hade personligen inte betalat en krona själv för nåt sånt, på min -02:a fick jag bytt ut lädret i sittdynan på förarsätet pga nån defekt, täcktes av nybilsgarantin. Att de klantiga mekanikerna sen lyckades skada bakre dörrpanelen när de lyfte i och ur stolen är en helt annan femma, tillbaka till verkstan igen... :evil:
Tydligen inte om Volvo inte anser det vara ett tillverkningsfel...

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]