Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Cicaro
eccy243 syftar nog på mkt snäll landsvägskörning med tom bil skulle jag tro :) Drar du något eller har bilen full med prylar klunkar dom rackarna gärna över litern! Eller om du trycker friskt på gasen....
Användarvisningsbild
av emwtur
"sen går de inte att skifta mellan blås på fötter el rutan,men de är kanske någon vajer som hoppat av?"

på min 940 -95'a sitter det vacuum motorer som drar spjällen fram och tillbaka.
eller gjorde ... en av motorerna pajade - hål i ett gummi memran antar jag, jag kunde inte få nån luft ut genom instrumentpanelen - bara rutan eller fötterna.
nåväl, problemet var att när det var hål i en av motorerna så försvann vacuumet till dom andra också - så tillsvidare har jag pluggat slangen till den läckande motorn, då verkar allt fungera ganska ok - jag tror att det är återcirkuleringen som inte funkar som den skall - men det kan jag leva med så länge...

du kanske drabbats av något liknande ?

/emwtur
Användarvisningsbild
av lilleman
jolla_ skrev:vet någon vart ja hittar färgkoden på en 940 gl -93?

den finns på en liten plåt som sitter vid höger strålkastare ungefär bakifrån sett
det står inte vilket av numren som är färgkoden det står exempelvis 119-6

mvh/roger :D
av jolla_
tack!

de visade sig att värmeelementet läcker,och har verkligen ingen lust el tid att byta de, är de någon som vet vad de kan kosta ungefär?

mvh
av jolla_
tja!'
vart sitter fäktmotståndet på en 940 gl 93a?
ingen ac el ecc
tacksam för snabba svar
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ta bort handskfacket, (två skruv bakom täcklock på kortsidorna) Panelen under (två slruv i underkant på ditt borttagna handskfack och två muttrar längst ner)
Nu har du ett jättehål att jobba genom. Längst till höger sitter fläkten. Lite med i mitten sitter motståndet med en skruv.
Ser ut så här:
Bild
Antingen skaffar du ett från skroten eller köper en ny termosäkring på t ex ELFA. Det är den som ligger bredvid.
av klasagaton
Sparkz skrev:Ta bort handskfacket, (två skruv bakom täcklock på kortsidorna) Panelen under (två slruv i underkant på ditt borttagna handskfack och två muttrar längst ner)
Nu har du ett jättehål att jobba genom. Längst till höger sitter fläkten. Lite med i mitten sitter motståndet med en skruv.
Ser ut så här:
Bild
Antingen skaffar du ett från skroten eller köper en ny termosäkring på t ex ELFA. Det är den som ligger bredvid.
ah, det där felet har jag på min bil- ska man löda och greja för att byta den där termosäkringen?

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna-[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]