NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tele58
Har precis varit inne på bygg din volvo och fann till min stora förvåning att man får "normala" fälgar om man beställer DRIVe summum, hur hänger detta ihop? Trodde att de grytlocksfälgar som DRIVe presenterats med var en av de nya funktionerna som gör DRIVe så smart ?:-/
Har jag fattat helt fel eller är Volvo snett ute på sin byggsite?

Å när jag ändå är igång, får man bara lasta 0,1 kg på taket på DRIVe-modellerna?!!!
Eller har man inte hunnit lägga ut korrekta siffror? 0,1 kg låter ju inte klokt, då får man ju inte ens med sig en stavtopp...

Är något alldeles förba...ja Ni fattar, intresserad av Volvos "nya" miljöbil så all info som finns där ute är av intresse.

ha det gott i helgen :-)-)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
0,1 kg stämmer inte!

Från hemsidan:

Tjänstevikt 0,1kg
Totalvikt 0,1kg
Max taklast 0,1kg

Så jag tror inte de fått fram rätta siffrorna ännu..

Vanliga fälgar gäller inte till DRIVe, utan det är specialfälgar!

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kul att kunna hjälpa till :)

Det är kul att Volvo kommer med snålare modeller nu :D
av JE Jr
I DRIVe-broschyren jag har hittat (på engelska) så står det att man kan välja alla inredningsalternativ utom R-Design, alla kulörer, och alla utrustningsnivåer utom R-Design. Alla fälgar utom 18" och de flesta tillval.

På ett annat ställe i broschyren står det dock att man får bara lättrullande däck om man väljer 15 eller 16" fälgar.

Förresten, väljer ni Libra-fälgarna så ta 16" de är så mycket finare än 15" versionen!

Står också hur mycket förbrukningsförbättring varje enskild förändring medförde!
av Tele58
JE Jr skrev:I DRIVe-broschyren jag har hittat (på engelska) så står det att man kan välja alla inredningsalternativ utom R-Design, alla kulörer, och alla utrustningsnivåer utom R-Design. Alla fälgar utom 18" och de flesta tillval.

På ett annat ställe i broschyren står det dock att man får bara lättrullande däck om man väljer 15 eller 16" fälgar.

Förresten, väljer ni Libra-fälgarna så ta 16" de är så mycket finare än 15" versionen!

Står också hur mycket förbrukningsförbättring varje enskild förändring medförde!
Hmm...hur mycket vinner man på att ta ett par grytlock istället för vanliga fälgar?
Ska i ärlighetens namn säga att jag nära nog kan tänka mig nästan vilket utseende som helst om man kan spara på dropparna och ändå få köra Volvo :mrgreen:
Eftersom jag kör tjänstebil och företaget överväger drastiska förändringar i bilpolicyn (Pr :-O) iusch :wink: ) så sätter jag stort hopp till Volvo DRIVe.
C30:n är ju faktiskt riktigt snygg i DRIVe-version så....(fingers crossed)

Go' kväll
Användarvisningsbild
av Funk
Hmm...hur mycket vinner man på att ta ett par grytlock istället för vanliga fälgar?
Även om det bara ger ett mikrogram lägre utsläpp per mil så är det kanske det just mikrogram som gör att man går under gränsen för miljöbilsvärdena :wink:

Fast det gör i realiteten en hel del på luftmotståndet..

/Thomas
Användarvisningsbild
av matfo362
Hur stor skillnad i bränsleförbrukning gör dessa "lättrullande" däck och dessa "specialfälgar"?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Skatten på V50 DRIVe är endast 1980 kr/år!
Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]

Välkommen ut i trafiken

IMG_3650.jpeg

Är det någon skillnad med grillen mot v[…]