Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Japp. DÖD ÅT VOLVO! :twisted:

Jag har nu blivit av med min V70 II och inhandlat BMW 525I M-sport E61.

Tack och hej!

//Lotez

Ps, kommer aldrig mer köpa men volvo men kommer hänga här för att se vilka fortsatta problem vovlo har med sina bilar!

Endast versaler i rubriken är aldrig särskilt trevligt, så när jag ändrade det så passade jag även på att editera rubriken så den blev lite mindre otrevlig.
/Brainded
Användarvisningsbild
av CarMan
hoppas du blir nöjd med din nya bil
av Arese
LOTEZ skrev:Japp. DÖD ÅT VOLVO! :twisted:

Tack och hej!

//Lotez

Ps, kommer aldrig mer köpa men volvo men kommer hänga här för att se vilka fortsatta problem vovlo har med sina bilar!
Hej

Hade en offert på exakt en sådan i min näve men min BMW-handlare kunde inte stå för lånebil under leveranstiden så jag valde V70:n istället. Måste nog tyvärr beklaga detta idag....

Har dock inte haft några direkta problem med min nya V70.

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av kez_style
Det var tråkigt att höra att det aldrig blir någon ny Volvo men i alla fall lycka till med BMW kombin! Det är en riktig bra bil och du kommer nog inte ångra dig.
Jag var personligen inte lika nöjd med BMWn som jag är med Volvon... ombytta roller :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
här på orten har vi ingen BMW handlare, så allt blir ju krångligare med en gång utana tt det är bilens fel. men det är ju det totala bilägandet som är viktigt anse jag, så därför bör man köpa en bil som finns på orten.

-------------
Tack för rubrik bytet, nu ser det lite trevligarre ut.
av Linqid
Arese skrev:

Tack och hej!

//Lotez

Hej

Hade en offert på exakt en sådan i min näve men min BMW-handlare kunde inte stå för lånebil under leveranstiden så jag valde V70:n istället. Måste nog tyvärr beklaga detta idag....

Mvh
Arese
Av ren nyfikenhet, vad är det som du är missnöjd med? Har i andra trådar förstått att automatlådan inte är din favorit och där kan jag inte annat än instämma. I övrigt, vad är det som gör dig missnöjd med tanke på att du inte haft några direkta fel?
Användarvisningsbild
av kez_style
Linqid skrev:
Arese skrev:

Tack och hej!

//Lotez

Hej

Mvh
Arese
Av ren nyfikenhet, vad är det som du är missnöjd med? Har i andra trådar förstått att automatlådan inte är din favorit och där kan jag inte annat än instämma. I övrigt, vad är det som gör dig missnöjd med tanke på att du inte haft några direkta fel?
Vad jag minns hade han väldigt många fel och fick reklamera bilen och den blev återköpt osv osv.. motorn som rasade? :roll:
av Linqid
kez_style skrev:
Linqid skrev:
Arese skrev: Hej

Mvh
Arese
Vad jag minns hade han väldigt många fel och fick reklamera bilen och den blev återköpt osv osv.. motorn som rasade? :roll:
Frågan var ställd till Arese! :)
av Arese
Linqid skrev: Frågan var ställd till Arese! :)
Hej

Jag är nöjd med komforten och utrymmena, särskilt bagaget är större än min tidigare BMW Touring.

Det jag är mindre nöjd med är framförallt automatlådan, bristen på högvarvsdrag och den distansierade körupplevelsen överlag. Jag tycker att BMW:n är mycket roligare att köra samt att den har en mer exklusiv känsla i uttrycket. Jag är väl helt enkelt för ung för att köra V70 :D .

Förvisso är detta egenskaper som jag kanske borde ha förstått att jag skulle reta mig på när jag köpte bilen. Jag var dock inte sugen på ännu en BMW just då eftersom jag köpt två nya BMW inom 18 månader och tyckte att det skulle vara lite väl enkelspårigt att köpa en till. Ombyte brukar ju som bekant förnöja. Dessutom var som jag nämnt handlaren i min stad inte så tillmötesgående som jag tycker att man har rätt att förvänta om man köper en bil för i runda slängar en halv mille.

Volvon är en jättebra bil som passar perfekt när man har familj, villa, sommarstuga och båt men den är ta mig tusan ruskigt tråkig att köra. Där ligger min beef. Men men, alltid lär man sig något om sig själv även genom sina mindre bra affärer.

Skulle jag specat om min bil idag skulle jag hoppat automatlådan. Hoppas verkligen att den nya är bättre!

Mvh
Arese

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]