Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Leder vi statistiken för antal olyckor per mil tror ni? Visst kör tjejer försiktigare än vi men....ja resten förblir osagt. En kille kör ju i regel väldigt mycket mer än en tjej, så vem tror ni leder statistiken för flest olyckor per körda mil?
Min mamma har smällt rejält. Min flickvän har krockat bilen. Min flickväns mor har krockat rejält. Min brors fru har krockat. Min mormor har krockat.

Min far har aldrig krockat. Min morfar har åkt ner i diket. Min bror har aldrig krockat. Jag har bara blivit påkörd.. av en tant (!)

Men det är mina erfarenheter..

/Christian

EDIT: Jag håller med föregående skribent. Fast jag tror att fler kvinnor är inblandade i små "olyckor". Dvs parkeringskrockar, små felbedömningar, djurkollisioner.. Men riktigt rejäla krockar beror oftast på att föraren ville testa gränserna.

/Christian
Ska man smälla, kan man väl likagärna göra det ordentligt? :lol: Varför hålla på och smådutta med parkeringsskador o annat skit? Ge dig ut och möt bergväggen i vitögat 8) Skämtåsido!

Jag tror kvinnor har sämre kontroll av fordonet, och således vart fordonet precist befinner sig på vägen/parkeringen. Detta faktum gör att de lättare åsamkar parkeringsskador, och andra skitskador som kan ses som en finne i arslet! Viltolyckor, tror jag varken män eller kvinnor är bättre på att avvärja. Är Hälge sugen på att ta sin promenad över väg 55 där hastigheten ligger runt 100-110 så gör han det, och kollisonen blir ett faktum för den stackare som råkade passera hans "stig", vare sig det är kvinna eller man. Huruvudida en kvinna eller man upptäcker vilt i tid, och kanske har tid att väja tror jag är hugget som stucket. Är man koncentrerad på sin körning, och har bilen utrustad med skarpt helljus upptäcker man givetvis farorna 10 ggr lättare än vid fumlig "efter lång dag på jobbet" körning.

Slutresultat, personligen litar jag bra mycket mer på manliga förare än kvinnliga! Både på gott och ont, men flertalet männen är mer insatta i bilen och bilens uppbyggnad. Har större förståelse för vissa faktum som kanske kvinnan inte äns funderat på...
metalHJ skrev:Ska man smälla, kan man väl likagärna göra det ordentligt? :lol: Varför hålla på och smådutta med parkeringsskador o annat skit? Ge dig ut och möt bergväggen i vitögat 8) Skämtåsido!

Jag tror kvinnor har sämre kontroll av fordonet, och således vart fordonet precist befinner sig på vägen/parkeringen. Detta faktum gör att de lättare åsamkar parkeringsskador, och andra skitskador som kan ses som en finne i arslet! Viltolyckor, tror jag varken män eller kvinnor är bättre på att avvärja. Är Hälge sugen på att ta sin promenad över väg 55 där hastigheten ligger runt 100-110 så gör han det, och kollisonen blir ett faktum för den stackare som råkade passera hans "stig", vare sig det är kvinna eller man. Huruvudida en kvinna eller man upptäcker vilt i tid, och kanske har tid att väja tror jag är hugget som stucket. Är man koncentrerad på sin körning, och har bilen utrustad med skarpt helljus upptäcker man givetvis farorna 10 ggr lättare än vid fumlig "efter lång dag på jobbet" körning.

Slutresultat, personligen litar jag bra mycket mer på manliga förare än kvinnliga! Både på gott och ont, men flertalet männen är mer insatta i bilen och bilens uppbyggnad. Har större förståelse för vissa faktum som kanske kvinnan inte äns funderat på...
Word! :-)-)

Jag kan inte annat än hålla med. Jag ångrar ibland att jag inte tar mig mer tid åt att skriva sådana svar..! Just det där med bilens placering är klockren :)

Fast jag måste säga att min mor (som för övrigt firar 50 år på måndag!) är en sjujäkel på att köra! Hon är nog den som är bäst på att parkera en biljäkel i min bekantskapskrets.

/Christian
Jag skulle aldrig dra alla över en kant. Självklart finns det många kvinnor som kör 10 ggr bättre än vissa män här ute i landet, och din Morsa kanske är en av dom Christian :wink: Och vid 50 års åldern, har man förhoppningsvis lite rutin att luta sig tillbaka mot :)

Men mina egna tjejkompisar inom min krets, är det många jag inte litar ett skvatt på. Tyvärr! De har ju ingen koll på sin körning, de har ingen precision med bilen/ingen fingertoppskänsla! Självklart blir det ryckig körning=Större slitage på bilen! Körning närmare dikeskanter i snömodd= Resulterar i att moddet suger tag i framdäcket och du är chanslös!

De flesta är totalt oförmögna att backa med bilen, och än värre med Släp! Varför kan inte kvinnor backa med Släp? :roll:
metalHJ skrev:Jag skulle aldrig dra alla över en kant. Självklart finns det många kvinnor som kör 10 ggr bättre än vissa män här ute i landet, och din Morsa kanske är en av dom Christian :wink: Och vid 50 års åldern, har man förhoppningsvis lite rutin att luta sig tillbaka mot :)

Men mina egna tjejkompisar inom min krets, är det många jag inte litar ett skvatt på. Tyvärr! De har ju ingen koll på sin körning, de har ingen precision med bilen/ingen fingertoppskänsla! Självklart blir det ryckig körning=Större slitage på bilen! Körning närmare dikeskanter i snömodd= Resulterar i att moddet suger tag i framdäcket och du är chanslös!

De flesta är totalt oförmögna att backa med bilen, och än värre med Släp! Varför kan inte kvinnor backa med Släp? :roll:
Du glömde att dom skrapar fälgarna mot trottoarkanter :cry:
Fast det har nog hänt mig någon gång också :lol: Dock med fälgar jag är ganska orädd om... Har jag fina påkostade fälgar ser jag till att inte köra på trottoarkanter, då jag är medveten om konsekvensen. Kvinnorna är nog tyvärr inte medvetna om det, eller kostnaden för nya fälgar :-O)

Det börjar nästan kännas som könsdiskriminering här inne, varför har vi inga kvinnor som kan hugga tillbaka på all kritik nu? :lol:
min mamma kan ej parkera eller backa, mina systrar kör bättre än deras män .Farmor kör som en rallyförare, farfar var ingen höjdare på köra när han levde så jag låter det vara oavgjort :P
Men av min erfarenhet av landstingsbilarna vi hade på toyota så var det kvinnor som stod 90% av skadorna på bilarna upprepade gånger. :-(O) Av vanliga kunder så var det ungefär lika men männen skyller på att frun hade bilen :wink:

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]