Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dante
Hej,

Jag undrar om någon har instruktioner på kabeldragning,tips, bilder etc på en installation av handsfree? närmare bestämt Sonyericsson HCB-700, men det är väl ungefär likadant för de flesta märken. Det jag är intresserad av är hur man på bästa sätt drar kablar och placering av enheter.

Mvh,
Daniel
Användarvisningsbild
av CarMan
ta ström via volvos Y-kabel man monterar bakom stereon
köp volvos hållare, inte såna där pirat man fäster i luftgalret.
enheten under värmepaketet
micken i taket, presis där a-stoplspanelen slutar
högtaleren bakom ljudvallen på lämpligt ställe
av Noodles
Finns det någon bra bild på Volvos egna hållare? :)
av NCR
CarMan skrev:ta ström via volvos Y-kabel man monterar bakom stereon
köp volvos hållare, inte såna där pirat man fäster i luftgalret.
enheten under värmepaketet
micken i taket, presis där a-stoplspanelen slutar
högtaleren bakom ljudvallen på lämpligt ställe
Måste man borra när man skall sätta Volvos orginalhållare?
Användarvisningsbild
av CarMan
volvos egna hållare borras dit, men lämnar inge hål på synliga ställen !

ska leta efter en bild
av Noodles
CarMan skrev:volvos egna hållare borras dit, men lämnar inge hål på synliga ställen !

ska leta efter en bild
Vore fint!
Jag menar rätt va det är så kommer nog behovet av en telefon eller GPS hållare :wink: i min bil.
av dante
Jag har Brodits hållare för en navigator. Den funkar väldigt bra. Bara att snäppa dit den. Jag tänkte för övrigt inte ha någon hållare för mobilen, utan den får ligga kvar i fickan.

/D
av NCR
dante skrev:Jag har Brodits hållare för en navigator. Den funkar väldigt bra. Bara att snäppa dit den. Jag tänkte för övrigt inte ha någon hållare för mobilen, utan den får ligga kvar i fickan.

/D
Jag med. Brodit är både välbyggda, prisvärda och praktiska just i det att man inte måste borra eller dyl utan kan ta loss den lätt utan märken.
av dante
Tips: om någon annan funderar på att köpa samma handsfree som jag ska använda, Sonyericsson HCB-700, köp den inte på Bilia. De tar 2600 kr. Dustin tar ca 1700 inkl. frakt. Jag köpte dock mute-satsen på Bilia eftersom den är specialgjord för Volvo.
Användarvisningsbild
av CarMan
hittar ingen bild.
det fins bilder på volvos hemsida, men det är en V50 på bilden & hplaren syns knapt då det är monterat en telefonhållare på den.
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]