Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Motörhead
Vad rekomenderar ni för tändkablar till en V70n 2.4. Ska man köpa Volvos eller har någon andra märken/inköpsställen att rekomendera?
Användarvisningsbild
av Nexus
Rensade i tråden på en massa trams!!
Hjälp killen istället för tjaffsa.
Så sitter det separata tändspolar på alla V70N så tala om det enkelt och trevligt istället för dryga kommentarer.
Förväntar mig vettiga svar annars så låses tråden :!: .
Är kablarna till tändspolarna trasiga så kanske man kallar de "tändkablar"

/Magnus
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag säger inte att tidigare utlåtande var fel men man kan vara vänlig mot varanda och upplysa på ett trevligt sätt .. Man ska kunna ställa en "dum" fråga och få svar utan bli idiotförklarad anser jag.
Vi ska ju hjälpa varandra inte skälpa...
av Motörhead
Hej igen!
Som ni kanske ser i min lilla faktaruta så har jag bara haft "gammelbilar" med konventionella tändkablar etc. och tänkte att så var kanske fallet med min V70. Av hävd har jag alltid bytt tändkablar då bilen har gått några år/mil då de åldras.
Får väl se det från den ljusa sidan, klarar mig lite billigare undan nudå :)
av Fred
Grammse skrev:Jag säger inte att tidigare utlåtande var fel men man kan vara vänlig mot varanda och upplysa på ett trevligt sätt .. Man ska kunna ställa en "dum" fråga och få svar utan bli idiotförklarad anser jag.
Vi ska ju hjälpa varandra inte skälpa...
Precis min åsikt! Tyvärr kunde jag inte hjälpa trådskaparen med frågan men jag blev så irriterad på den arroganta stilen att jag var tvungen att säga ifrån...

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]