Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Sportluftfileter (& andra luftfileter) där man ser tydligt att den samanlagda pappersarian är mycke mindre, säkert hälften eller mindre ändå.
av Psyko
Ja, jag kan inte annat än att hålla med dig.

Det är inte samma sak med pirat.

Mina erfarenheter :

Fördelarlock till 940, kan man stå o byta helt nya pga misständning
T-kablar ,samma som ovan
K-stag precis som du nämner
Hjullager
Länkarmar, dålig passform
Helt nya fjädrar som ger ett enormt oljud
Nål o munstycken till gamla hederliga förgasarbilar, gick aldrig ställa co-halten rätt
Torkarblad, Urkassa
Skrik o gnissel från bromsklotsar
H-bromsbackar, dålig effekt

DET ÄR INTE SAMMA SAK MED PIRAT (Därför är det billigare)
Användarvisningsbild
av CarMan
det roligaste är ju när delarna är dyrare :lol:

jag vet tillomed några som köpt begagnade delar på skroten o betalat mer än vad nya kostar (det gäler o ha koll på vad saker kostar, o inte bara anta att det är billigt)
Användarvisningsbild
av CarMan
Vi glömde alla lamdasonder man bytt, där kunden monterat en sån man klipper o klistrar dit.
Användarvisningsbild
av CarMan
nje, tyckte ett fel/ inlägg var tydligt o mer överskådligt
av *pettson*
Intressant är.. säjer bosch att en lambdasond går att skarva eller inte?..
Ännu intressantare är... säljer bosch egna lambdasonder för skarvning?
Svaret är ja på bägge..
Är en skarvad lambdasond godkänd enligt bosch? Nej..
Är en skarvsond från bosch godkänd med bosch eget skarvkit? Ja..
Fungerar en korrekt gjord skarv på en lambdasond? Ja..
Kan 95% skarva en lambdasond? Nej..
Finns det två orginal produktions fingersonder som är inom 5% i tolerans? Nej..
Finns det pirat? Nej..
Finns det alls? Nej..men vissa märken säger sej ha det trots att inte ens tillverkarna lyckas ta fram det på grund av sondens konstruktionsmaterial..
Finns det inom 10%? Ja både orginal och pirat..
Mäter piratsonder fel? Nej..
Mäter orginalsonder fel? Nej..
Vad skiljer pirat och orginalsonder i dom fall där det skiljer: Förvärmningsmotståndets effekt. Det finns dock olika effekt att köpa.. 10, 15, 20, 25W osv.. allt beroende på hur långt ifrån värmekällan sonderna sitter. Det krävs nämligen olika effekt för att hålla upp förvärmningen innan avgaserna håller upp värmen ordentligt. Utan förvärmningen så mäts det fel. Eftersom motståndet fungerar så klagar inte styrdonet på detta utan styrdonet klagar naturligtvis på ett regleringsfel.
Naturligtvis framhåller då märkesverkstan att det är ett produktfel, det är ju en piratdel.. så är inte fallet det är ett REKOMMENDATIONSFEL vid köpet av produkten.. alltså inte fel på produkten utan fel produkt på det stället..
Men jag ska säga det på märkesvis: Köp orginal så är ni säkra på att produkten kanske fungerar.. fungerar den inte kan vi alltid lura på er en ny när vi inte vet vad felet är..
Att orginal fungerar bäst det har vi ju fina bevis på i tändstifstråden.. Vi ser ju även hur stort ansvar märkes sidan tar för produkterna..

Det är taget ifrån verkligheten.. :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
Angående t-stift så tar domansvar, men Om ARN är inblandad så väntar man på en utredningen.
(sen var det en fågel som viska i örat på mig att det är 5 för volvo kända fall där t-stift varit trasiga) jag mins inte siffran nu men det var himla många stift dom tillverkat (om det nu är fabrikationsfel, o inte handhavande fel, hur kan en o samma bil lyckas få flera defekta stift?)
(men stiften har ju en annat tråd som sagt)
Jag har köpt två bakhjulshjullager till min s40. Det ena köpte jag på Volvo eftersom jag hade fått en rabatt-check hem i brevlådan. Den handra köpte jag på Meca. Till båda medföljde centrummutter och på båda lagren stod det SKF instansat. :roll:

Var och en år själv tolka det som de vill men för mig så verkar det som att det kommer från samma tillverkare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Tar man bort skatterna får man mer över[…]

Ser nu att det arga inlägget jag hittade vad […]

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]