Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Senaste tiden när jag kör så lyser avgasreningslampan(lambdasound) sen dör bilen.Tar ut säkringen(längst upp till vänster) sen går bilen bra igen till nästa gång det händer.Någon som vet felet?? På verkstan viosste dom inte riktigt då det är inga felkoder,de gjorde rent kontakterna på tändspolen i våras,då gick bilen bra i 3-4 månader tills det nu har börjat igen. Det är en volvo 940 Gl års 91(131 hästars)

Tacksam för svar ??:-/
Uncurbed skrev:Säkringen är i när vi kollar felkoder.Ingen annan som har haft liknande problem,kan det vara relä eller tändspoleen????
Det må hända...annars får du inga koder alls. Det jag menar är att (som du skrev) när bilen dör, tar du ut och sätter tillbaka säkring #1. Kollar du felkoder när bilen dör...innan du tar ur säkringen, så har du större chans att få någon felkod. :wink:

När "avgaslampan" lyser, har du minst en felkod i systemet!
jag hade liknande problem att lamdasondslampan lyste sen dog den mitt fel var tänningsgivarkablen som var felpå

den sitter med en skruv vid toppen av svänghjulet. jätte lätt att tabor och byta kostar ca 340kr på volvo

mvh allan_25
Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]

Backljus

Backljus på nya bilar verkar mest ha funktio[…]

Volvo car UX

Uppgraderade igår och stör mig på[…]