Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yngve
Man blir ibland ganska irreterad, då sakfrågorna läggs åt sidan, .och det hällre handlar om korv
och orangutanger.
Och vad det gäller hackkycklingen biltema med dess "dret". Jag har handlat där sedan det bara var en
postorderaffär i Linköping, och har alldrig haft problem med deras varor, säkert sparat tusentals kronor.
Mitt nu sista köp på Biltema var sportskivor fram till S80 ca: 900 kr. Ni andra kan ju gå tll Volvo och kolla
priset. Vad det gäller luftmassem. lägger jag mej inte i utan låter grabbarna som är proffs sköta.
av Rox
Ojj då!!!!

Det var inte meningen att skapa denna debatt om biltema och deras kvalitet, men jag har också bara positiva erfarenheter av biltema och är inte rädd för att köpa deras saker. Biltema har ju så mycket grejer och deras verktyg tycker jag är prisvärda. Men till ämnet luftmassemätaten så har jag blivit inspirerad till att köpa på biltema med tanke på debatten och ser man till priset så kan jag nog köpa 4st på biltema innan jag är uppe i vad volvo orginal kostar !!!
Nu är det så att bilen är åtta år gammal och har gått nästan 20000mil så att hade det varit en nyare volvo så hade jag valt att få arbetet gjort på auktoriserad volvoverkstad med orginal delar med tanke på garantier osv.
Håller med om att sluta kasta paj på varandra, lägg energin på att skapa seriösa trådar :D

Vore trevligt att höra om någon som läser har testat biltemas luftmassemätare.

Ps. Tack för alla seriösa synpunkter i ämnet.

Mvh Rox
av -94 9000 2,3T cse
Alternativt att du köper en begagnad från nån skrot. Allt mellan 1200-2000:- brukar de kosta isf.
av Yngve
Biltema har luftmassem. till de flesta Volvo ( 899 kr. ) Köper man en som skall passa Volvo och den inte fungerar
måste man ju kunna reklamera den.
Men som tidigare nämnts finns det ju på skrotar.
Var glad att Du inte har en Mazda Pickup, lika dan mätare som till Volvo ( Bosch ) 11.000 kr !! ja du läste rätt,
Men Biltema har inte till japanare
av Ivoo
Huggo skrev:Precis vad jag menar med klientelet på svaren.. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Inlägg redigerat
/Sparkz
Var du rolig nu?
Och Rox tycker du att biltemas Lmm passar dig bra så tycker jag att du ska köpa den. Olika människor har olika åsikter... tyvärr finns det folk som inte har respekt för det.... och så undrar de vem som saknar iq!
Användarvisningsbild
av wissel
Tebaks igen..... :)
Finns det någon som KÖR på Biltemas LMM ? :wink:
Jag vill bara ha svar från dem som kör, inga andra åsikter eller idéer. :shock: :D :D
Användarvisningsbild
av wissel
Där ser man ?:-/
Inte en enda med äkta erfarenhet tydligen. :-O)
Freddie :-)-)
av Rox
Kanske!!

Jag har bilen till försäljning och säljer jag den nu så får köparen reducerat pris på bilen annars köper jag biltemas LMM och informerar hur det fungerar efter monteringen. Bilen går ju som den ska fast felkod och motorlampa lyser !!!
Har köpt en s80 2,4D i stället.
Mvh Rox
av Rox
Sååå!!!
Monterade biltemass luftmassemätare i dag och det fungerar perfekt, felkoder raderade noll meddelanden :D :D :D

Nu finns det ialla fall en som har biltemas luftmassemätare här på forumet.
Tack winkler för tippset hur man nollar etm.

Mvh Rox Kör numera s80n-2,4d
Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]

Nja det är något med kopplingen så[…]

Volvo car UX

Jag har inte fått på min V90 MY24.

Finns ju alltid en buffert. Mitt batteri är p[…]