Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag har bytt motor på min v70 -98 Diesel pga av totalhaveri. Motorn kommer från en 854 -96 som har MSA 15,7, Men efter detta startar inte bilen, den kan dock starta till och gå en sec men sedan dö igen. ?:-/
Kabelhärvan inkl databoxen tog jag från originalmotorn dvs (MSA 15,8). Men hur är det med dieselpumpen? skiljer den mellan motorerna?
Alla tips uppskattat STORT.
Mvh
du ska ha bilens orginal styrbox & orginal kabelhärva (jag kan inte svara för andra kombinationer)
sen så ska pumpen vara grundinställd
Värkar ha varit lite smått otydlig.
Setup
Bil=V70 -98 med MSA 15,8
Donatormotor= D5252T från en 854 med MSA 15,7 men med kabelhärva och databox utbytt till det som sitter i min bil (V70'n) dvs MSA 15,8
Men vet inte och undrar därför om dieselpumparna skiljer mellan de olika styrsystemen, har ju olika nr.
MSA 15,7 pumpen heter:0986440529
MSA 15,8 pumpen heter:0460415990
du har en V70 med 15,8
850 har styrenhet & kabelhärva som är 15,8 eller????

om inte så kanske det inte funkar, har själv altid bara bytt till "rätt" delar när jag skruvar.

är pumpen rätt inställd?
CarMan skrev:du har en V70 med 15,8
850 har styrenhet & kabelhärva som är 15,8 eller????

om inte så kanske det inte funkar, har själv altid bara bytt till "rätt" delar när jag skruvar.

är pumpen rätt inställd?
Rätt delar, jo det är bra att ha ;-). 850 har inte styrsystemet 15,8 utan styrsystemt MSA 15,7. Det är därför jag byter det jag VET är fel (dvs allt som skiljer de olika styrsystemen åt) Men eftersom jag inte vet om pumparna skiljer så ställer jag frågan här. :?:
Jag har fortfarande inte förstått vilkan bil som är ombyggd.
är 850:n orginal?

du måste ha din styenhet för att startspärren ska funka.
jag antar att det bara funkar med din kabalmatta & troligtvis bara med din dieselpump.
hoppas detta är till hjälp.
det är extremt vikktigt att dieselpumpen nollas om du ska kunna starta bilen + att du efter varmkörning måste göra en dynamisk pumpinställning
CarMan skrev:Jag har fortfarande inte förstått vilkan bil som är ombyggd.

jag antar att det bara funkar med din kabalmatta & troligtvis bara med din dieselpump.
det är extremt vikktigt att dieselpumpen nollas om du ska kunna starta bilen + att du efter varmkörning måste göra en dynamisk pumpinställning

"Antar och troligtvis" Vet du eller chansar du bara ang pumparna?, håller iaf med dig till 100 men vill ju ha svar, inte antaganden. Ang kabelmatta och styrenheten så är det inget problem eftersom rätt sitter där dvs V70's.
jernberg skrev:
CarMan skrev:Jag har fortfarande inte förstått vilkan bil som är ombyggd.

jernberg skrev: Jag har bytt motor på min v70 -98....
Bil=V70 -98 med MSA 15,8
"Antar och troligtvis" Vet du eller chansar du bara ang pumparna?, håller iaf med dig till 100 men vill ju ha svar, inte antaganden. Ang kabelmatta och styrenheten så är det inget problem eftersom rätt sitter där dvs V70's.
när jag skriver att jag antar, så vet jag inte.

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]