Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej,

Jag får ibland känslan att det inte är riktigt bra klipp i startmotorn på min bil. Den startar alltid så det kan ju vara bara onödig oro.
Då bilen har ett utvecklat system medd felkoder för massor med olika problem kan det ligga nära till hands att tro att det skulle kunna finans en varning / felmeddelande för dålig batterispänning. Någon sån varning har dock jag inte sett. Någon som vet om det finns?
av Psyko
Ja, det kommer upp en varning i färddatorn om batterinivån är låg.
Den kommer oftast upp då man stått med tändningsläget på en tid.
Användarvisningsbild
av Funk
Har du originalbatteriet i bilen så är det nog i slutet av sin livstid... Jag bytte mitt original i våras då det också var en aning segt.

/Thomas
Användarvisningsbild
av P1800
Helt riktigt, verkligen på siste versen. En händelse som kan synas som en tanke: Bilen vägrade starta på returanläggningen återbruket. Tursamt nog ligger planen en containerhöjd uppfylld över omgivande mark så det var enkel att puffa den över krönet. Jag övervann den första impulsen att putta ner den i metallskrot. Det blev rullstart istället. Jag hade faktiskt redan köpt ett nytt batteri som fanns hemma i garaget. Småsnålt att inte byta direkt.nu vet jag i varje fall atyt min bil INTE indikerar på svagt batteri. Nu är det bytt, Det visade sig att jag faktiskt hade startkablar i bilen. det had jag verkligen ingen aning om. Dåligt minne också.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]