Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#225794
Hej !

tycker jag har för kasst halvljus ......
har ju H7 55w orginal , funderar på att dra i lite starkare 8)
nu står det typ mellan philips Extreme power ( 55w) men med " 80% mer ljus" , eller philips Rally 80W
är lite skeptisk til latt en 55W lampa skulle kunna möta en 80W i styrka , även om Extreme power nu ska va så bra .......

ok ..... man kunde ju kört 100W , men det e la änna att utmana ödet lite för mkt för reflektorerna :roll:

VAD HADDE NI KÖRT PÅ ????


ingen xenon.konvertering är aktuell
#226605
jag satte i philips 80plus när de kom för några år sedan....blev direkt en tydlig och märkbar skillnad mot innan (originalet). Mycket vitare och ljusare, och därmed även något längre ljusbild. I praktiken märkte man det tydligast genom att ljusbilen jämnades ut så det inte längre var någon större kontrast mellan halogenljusen och xenonljusen.

Nu när man vant sig känns det inte särskilt imponerande längre...men skulle aldrig byta tillbaka till original igen. Inte heller skulle jag våga chansa och sätta in 100w lamor.

Hur dessa funkar i halvljusen vet jag inte..men antar att skillnaden blir lika god där, som den blev för mig i mina helljus?

Ska Du köpa lampor så tipsar jag Dig att kika på Philips eller Osrams sortiment i första hand.
#226617
Kör med Rally 80W i hel-lyset, det ger en bra "boost" ,de har hållt bra än så länge peppar peppar

Sen har jag provat med Phillips GT150 lamporna dom ger mer samt vitare ljus....men blev besviken på kort livslängd
knappt 11 månader så var ena lampan körd, bytte tillbaka till original longlife lamporna märkte ingen skillnad så man kan
undra hur länge de ger +50% som de utlovar...verkar som de tappar lumen fortare än standard long-lifarna.
Dyra är dom även...näe dom stryker jag i listan, kanske dags å prova extreme power på halvljus lyktorna.
Men de kanske har ännu kortare livslängd (HMM)
#226679
Jag har kört med Extreme Power i halvljuset på V70:n. Första lampan gick sönder efter 13 månader, gissningsvis 2500 mil. Annars har jag använt Vision Plus och utan att ha hållit räkningen så känns det subjektivt som att de har liknande livslängd.

En ny Vision Plus lyser lite vitare och starkare än en 7 mån gammal Extreme Power. Med omvända förhållanden är skillnaden större till Extreme Powers fördel.

Frågan är vad som är bättre. Köra med E P tills de går sönder eller V P och byta ofta? Om man räknar kronor i förhållande till ljusstyrka, menar jag.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]