Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag retar mig något otroligt på att jag aldrig får tanka fullt när jag använder något av mina visakort.
Då samma sak händer oavsett om jag använder mitt kort från skandiabanken, Swedbank eller Seb så utgår jag ifrån att problemet inte ligger hos banken.

Jag har upplevt problemet på Shell, Jet och Hydro, den förstnämnda verkar ha en limit på 800kr och de sistnämnda två på 600kr.

Så varför låter dom inte mig tanka fullt utan att dra mitt kort igen?
Hade det varit att varje enskild pump inte har direktuppkoppling mot banken och de inte vill bli blåsta på allt för många kronor så hade de ju knappast tillåtit mig att dra kortet direkt igen för att fortsätta tanka.
Det tar dessutom tillräckligt lång tid att tanka som det är, att behöva gå tillbaka till automaten, sätta in kortet, vänta på kvittot, sätta in kortet igen, slå koden och välja pump är mäkta irriterande.

Igår tankade jag på en hydromack med tillhörande butik så när pumpen bröts så gick jag in och frågade varför dom inte tycker att vi kunder ska få tanka fullt utan att trycka in kortet igen. Fick bara det mycket begåvade svaret "Det ligger en gräns på 595kr så du kan inte tanka mer utan att dra kortet igen"
Frågade återigen varför men fick bara svaret att hon inte kunde hjälpa mig.

Men i fortsättningen ska jag gå in och ifrågasätta varje gång detta händer mig, förhoppningsvis väcker det tillräcklig irritation hos mackpersonalen i slutändan om tillräckligt många gör det så limiten ändras.

Men det kanske bara är jag som stör mig på detta?

/Anders
Onej!
Jag stör mig nåt grymt på detta också. När man har kört 960n torr så åker man till Jet. Stoppar in kortet. Får tanka i runda slängar 60-63 liter. Får sen stoppa in kortet igen, får ut ett kvitto. :-O) Stoppar in kortet en gång till i frustration och tankar i dom sista literna. :evil:
Vid det här laget är dagen förstörd. :-(O)
Detta är inget jag märker av?

Dock har jag inte tankat full tank med mitt bankkort på ett bra tag nu, men när jag en gång i tiden gjorde det märkte jag inte av att det fanns någon limit? :roll: Själv har jag Nordea!

Normalt tankar jag alltid med mitt JETkort, och bara på JET mackar. Där finns ingen limit, och jag tankar precis hur mycket jag vill. Får hem en räkning varje månad, betalar och fortsätter tanka fullt varje gång. Aldrig några bekymmer... Beror detta på att jag är medlem hos JET? och att de litar på att jag betalar?
Infide skrev:Obemannade stationer har limit. Tankar du i kassan så är det ingen limit. inte heller på Volvokort. KUl när fulltankarna närmar sig 1000 kr.
Har en obemannad OKQ8 här i byn som jag tankar på, där finns ingen limit iaf.

Edit gäller ju inte Volvokortet, läser fort/fel ibland :) .
Infide skrev:Obemannade stationer har limit. Tankar du i kassan så är det ingen limit. inte heller på Volvokort. KUl när fulltankarna närmar sig 1000 kr.
Shell nordost i Gävle.
Tankar med kassabetalning. Plopp så stängs pumpen av vid 800kr. Går fram och frågar killen i nattluckan vad det är frågan om "Hey mannen, ingen fara jag sätter på igen! Du får inte tanka för mer än 800kr per gång".
Sen när tanken äntligen var full "Du ser kompis det var väl ingen fara, du fick ju full tank!"

Ja men jag vill kunna få det utan att strula i onödan...

Och även om andra mackar inte har limit på kassatankningen så vill jag inte behöva ställa mig i en kö till kassan för att betala min tankning.
Snart måste man väl ha kontanter i jämna tusenlappar med sig för att få tanka :(

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]