Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Quaint
#223964
Bytte startmotor i går och efter det så har jag ingen tomgång på bilen.
Går även lite ryckigt vid körning. Någon som har nått förslag på vad felet kan vara ?
Det är en 10V 855 -94.

Har letat runt lite här men inget resultat som verkar passa.
av *pettson*
#224003
Quaint skrev:Bytte startmotor i går och efter det så har jag ingen tomgång på bilen.
Går även lite ryckigt vid körning. Någon som har nått förslag på vad felet kan vara ?
Det är en 10V 855 -94.

Har letat runt lite här men inget resultat som verkar passa.
fick du med precis alla kablarna som ska sitta på startmotorn? Och sitter tomgångsmotorns sladd i?
Användarvisningsbild
av Sparkz
#224043
Om du har gjort som du ska, kopplat bort batteriet under tiden du bytte start har styrenheten antagligen bara tappat minnet. Kör bara, så den får lära sig igen. (om du nu inte har missat nån kabel eller slang)
av Quaint
#224054
Hittat felet :lol:

Det va den vita vakumslangen som sitter till höger om grenröret och går fram över fläkten som hoppat ur.

Nu verkar den funka som den ska... :roll:

Dock har jag 2 felkoder som jag ska kolla upp nu oxo..

3: 3-1-1 V Framhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning
7: 1-2-2 Motortemperaturgivarens period för lång

Vad innebär detta för driften ???

Efter att jag satt dit vakumslangen tändes fel på elektronik lampan i instrumenteringen.
Men den slockna efter att jag lossa - polen en stund..

Tackar för snabba förslag
av *pettson*
#224098
Quaint skrev:Hittat felet :lol:

Det va den vita vakumslangen som sitter till höger om grenröret och går fram över fläkten som hoppat ur.

Nu verkar den funka som den ska... :roll:

Dock har jag 2 felkoder som jag ska kolla upp nu oxo..

3: 3-1-1 V Framhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning
7: 1-2-2 Motortemperaturgivarens period för lång

Vad innebär detta för driften ???

Efter att jag satt dit vakumslangen tändes fel på elektronik lampan i instrumenteringen.
Men den slockna efter att jag lossa - polen en stund..

Tackar för snabba förslag
Jaha :-)-) den vita är inte så viktig.. Den gick bara till mapsensorn som ska mäta av hur mycket bränsle bilen ska ha :-)-)
1-2-2 görs iordning med ett termostatbyte på bilen. Termostaten gör inte sitt jobb i tid.
3-1-1 gör att ABS lampan måste lysa konstant i din bil?
av *pettson*
#224132
Quaint skrev:ok tackar.. termostat byt nästa ...

Nä.. ABS lampan lyser inte. ??:-/ .. slocknar efter start
Då kan du radera koden och se om den återkommer. Det kan vara en gammal kod.
av *pettson*
#226143
Quaint skrev:Ska ha bort insuget nu!! men sitter fast i denna ? hur tas den bort lättast eller nått annat man lossar?
Går efter din "manual" pettson men ser inte lika ut riktigt :cry: ...
Bild
By quaint, shot with C902 at 2008-10-18
Du har EGR på din bil. Du måste lossa EGR röret på undersidan av insuget. ELLER på baksidan av motorn på grenröret.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]