Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Walle:
Läs tidigare inlägg för att kontrollera vem som anklagade mig för att vara en idiot innan du uttalar dig.
NCR:
Du är ju för rolig, jag fattar inte ens hur du kan jämföra en limited med en D5 med summum + rti, telefon, automat.
Snacka om att vara ute och cykla,utgå från vad Fredrik sa att HAN helst ville ha för paket ,inte vad du själv vill ha.
Jag anser att om en person startar en diskussion där han tydligt skriver att han HELST skulle vilja ha en bil med ett summum paket ,så är väl knappast svaret att rekommendera en limited, en ganska klent utrustad bil när man jämför.
Varför köpte du själv en begagnad bil när du verkar vara en riktig expert när det gäller nybilar.
Kan du visa mig vart man kan köpa 17" originalfälgar för 8000kr???
Eller menar du bara fälgar utan däck?
Som sagt, när vi ändå pratar intelligens.
av Walle
Tragiskt! Att man överhuvudtaget orkar brusa upp sig....
:lol:
av NCR
Det är skillnad på att kalla nån för idiot och att be nån sluta UTTRYCKA sig som en idiot.

Walle: Precis... :lol:
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Står en 2,5T med 3200km i Summum i örebro på Rejmes. Svart Metallic. Rätt bra pris 299000:- Sen är det är T5:a nere i Helsingborg för 319000:- också Summum

med mera så en som är dyrare än 300000:- finns att hitta.....

Mvh Fredrik
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag är fortfarande intresserad av att veta vart du köper dina fälgar så billigt.
Användarvisningsbild
av Loner
Och jag vill att ni håller er till ämnet och inte en massa pajkastning för då låses tråden!

/L
Användarvisningsbild
av henka35
Håller med NCR!

En ny limited är ett bättre köp. För en -05:a med 6000 mil behöver nog se över framvagnen. Men det finns ju garanti kvar.
Vad det gäller utrustning, så tycker jag att allt över 16" är onödigt = sämre komfort. Sedan behöver man inte skinnklädsel = kallt som fan på vintern. De tillbehör som jag tycker är värt pengarna är Hu 803/850, automat och farthållaren. Resten är bara helt onödiga grejer.. Vet av egen erfarenhet (har de mesta in min V70, utom automat).
Sedan skulle jag inte köpa 170 hk(har den själv), den är inte det minsta snabbare än 140 hk. Tar bara mera bensin.

/Henrik
Användarvisningsbild
av Jensen
henka35:
Jag frågar igen, tycker du verkligen att man kan jämföra en limited edition
med en D5 med summum paket samt de extra grejer den hade???
Nån annan får gärna också svara om vad ni tycker.
Personligen så är jämförelsen horribel, och detta är en bil som jag knappast tror att Fredrik haft i sina tankar.
av Teemu
själv skulle jag troligen inte ens se åt en Volvo nästa gång jag ska handla/byta bil. Är faktiskt skapligt besviken på denna och hade förväntat mig betydligt mer av en "premiumbil". Hade jag vetat det innan hade det inte blivit en Volvo. Blir troligen en japs som nästa bil för min del... Tex nyare Toyota Avensis eller en Mazda 6
Får samma utrustning för en avsevärd summa mindre med pengar. Kan man lägga det på något annat kul
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Inge nytt att en volvo är dyrare än i jämnförelse med andra bilar i samma klass :) Men nu ska jag ha en Volvo så är det bara. Har haft det innan o jag tycker det är en bra bil. Sen om det där med utrustning är det minst en momentum jag letar efter. Tycker dom andra är snik modeller som dom kastar efter folk för att sälja. Men det är ju min åsikt. :)

Kul att höra lite olika åsikter om allt.

Mvh Fredda
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]