Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Varför kan du inte köpa den för att den inte står på firma???
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
För att jag får inte loss dom pengarna då. Vill helst ha volvo lån eller något. har du någon annan idé? Har bara 68000:- som jag kan lägga i kontant
Användarvisningsbild
av Jensen
Dom flesta större bankerna har idag lån där du även kan köpa utav privatperson och finansiera via banken.
Dom brukar ha samma upplägg som t.ex Volvofinans.
Ränta ,uppläggningsavgifter mm är lite olika, Handelsbanken som jag kollade lite snabbt har ett billån där du kan köpa bilen privat.
av NCR
Jensen skrev:OK jag ser att jag var lite snabb där, men jag måste ändå få fråga dig hur fan du kan rekommendera en Limited när Fredrik skriver att han helst vill ha en bil med Summum paketet???
Köpa en ny bil tycker du, och sen springa och jaga fälgar i efterhand,
därefter så vill du att han skall bekosta en trimmning också, har du verkligen räknat på vad han behöver lägga ut i efterhand innan du slänger ur dig en massa rekommendationer???
Sen undrar jag vilka¨är dom tre tillvalenl du syftar på?
1: En limited ger mer för pengarna eftersom det finns garantier osv på en ny bil.

2: Fälgar kostar väsentligt mycket mindre i efterhand än att köpa en dyrare begagnad bil.

3: Airbag på passagerarplatsen, larm och automatisk låda.

4: Jag personligen anser att man får mer för pengarna genom att köpa en ny Limited än att köpa en begagnad bil. (Vilket jag trodde framgick av mina tidigare inlägg, skall skriva väldigt okomplicerat så du hänger med nästa gång).

5: Trim kostar 4990:-

6: Lägg av med svärandet och tagga ner, ingen som tycker bättre om dig för att du uttrycker dig som en aggressiv idiot.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Okej ska kolla lite på det. Men fört måste jag få iväg min gamla bil. Men det går segt o jag kan inte sänka hur mycket som helst, Men det lossnar nog.

Visste inte om det där med handelsbanken. för jag har Föreningssparbanken o där är det ju kört. *tråkig bank*

Tack för alla tips med mera. Bra forum detta.

mvh Fredrik
Användarvisningsbild
av Jensen
Dom flesta vet att en lättare begagnad bil (05-06) är ett mycket bättre köp än att plocka ut en helt ny bil som faller 40-50tkr så fort man kör ut den från firman.
Den bilen Fredrik länkar till är ett exempel på vad bilen redan har fallit på kort tid.
Fortfarande en hel del nybilsgaranti kvar plus en massa extrautrustning som man får betala dyrt för vid nybilsköpet.
Vart någonstans i första inlägget står det att han är intresserad av andra fälgar, airbag på pass sida,larm samt Automatlåda?????
Om det är så att du själv sitter i en addition bil så behöver väl inte alla andra också göra det, han skrev väl ändå att han helst ville ha ett summum paket och inte en limited edition.
Finns endast en idiot i denna diskussion, och det är DU.
av NCR
Jensen skrev: Finns endast en idiot i denna diskussion, och det är DU.
Trist att han var tvungen att köpa en bil av en firma då eller hur?

Sen personangrepp och att svära åt folk verkar vara din grej, fortsätt i den stilen så blir du inte långvarig här.
av Walle
Jensen:
Skärpning! Riktigt idiotiskt att gå till personangrepp.
Tråden skapades för att personen i fråga ville ha tips och råd angående köp av bil. NCR gav sina råd och funderingar och du behöver inte alls hålla med NCR i detta... men du behöver inte börja hacka på honom för det.
Du kan ge _fredrik_ dina råd och låta NCR ge sina råd utan att börja svära och kalla honom idiot.... smaken är som baken.
Som sagt, med den stilen kan jag inte tänka mig att du blir långvarig.

/Walle
av NCR
Jo, en sak till när vi ändå pratar om intelligens,

Billigaste beg v70 -05, 6000 mil med summum kostar 325.000:- på firma: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1790951

En ny Limited edition kostar 234.000:- : http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1795528

Fälgar 17" kostar ca 8000:- på Volvo om man skall ha orginal.

Trimmet kostar som sagt 4990:- på BSR

Summa: 246.000:-
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har häm[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]